Firewire bestandsuitwisseling vanaf i-mac met PCI-graphics?

Ik wilde mijn oude i-mac G4 (sys 9.2.1, PCI-graphics) als externe schijf gebruiken bij mijn nieuwe 1.6Gb G5 onder MacOs X 10.3. Volgens mijn dealer had ik alleen maar een speciaal kabeltje nodig, daarna gewoon opstarten met de t-toets ingedrukt. Mooi niet. Bij nader zoeken op Apple sites bleek dat deze oplossing werkt voor alle i-Macs, zoalng ze maar geen PCI-graphics hebben.

Is er een genie dat hierop wat gevonden heeft?

hey,

met een firewire kabel en appletje t moet het werken.
Je motief om het te doen vind ik een beetje vreemd.
Maar dat ben ik misschien wel, hehehe

greetzz

Ingewikkeld hoor... Het zal geen oude iMac zijn, maar een G4 Yikes, maar afgezien daarvan: koop voor 40 Euro een firewire kastje en zet daar je HD in. Of wil je de bestanden uitwisselen?

Het is inderdaad een G4 (wel met PCI-graphics). Keuze: wegdoen of gebruiken als externe hd voor backup. Ergens op een apple-site (kon dat niet zo snel terugvinden) heb ik gezien dat er tig verschillende uivoeringen zijn waarvan alleen de pci-G4 niet de target-disk-mode aankan. Omgekeerd blijkt de t-mode wel te werken: de G5 als externe disk voor de oude G4, maar tja...

Dan toch maar bij het oud vuil.
In ieder geval bedankt voor de reacties,

[quote:56804d65ac="habo"]Dan toch maar bij het oud vuil.[/quote:56804d65ac]

Au, wat klinkt dat naar. Word er helemaal duizelig van. Kan je ;m niet aan en arme student schenken oid?