firewire disc dumps 2e firewire disc

Hi, ik heb twee dezelfde externe firewire discs gekocht (160 g en 250 G). Beide zijn HFS+ journaled. Als ik er één gebruik is er geen probleem, als ik de ander aansluit slaan ze er beide uit. Het gekke is dat een kleine Lacie pocket drive wel bij één van beide aangesloten kan worden. Maar ook een andere drive (van hetzelfde merk als de twee andere) weer niet. Wat kan hier aan de hand zijn? G4 dual 1 Ghz mirrordoor OS10.4.4. bij voorbaat bedankt! ocki

Probeer de schijven een verschillende naam te geven, wie weet werkt dat.

Hi, Ze hebben een andere naam, vanaf het begin, .....

Welke schijven zijn het? Heb je de schijven op FireWire aangesloten? Of met USB 2.0? Zijn de FW-aansluitingen op de Mac? Of doorgelust? Zijn de USB-aansluitingen op de Mac? Of op een hub? Is dat een 2.0 hub? Is deze hub gepowerd (eh.. heeft de hub een eigen voeding?) Welke Mac? Welke OS? Vragen dus om een antwoord te kunnen geven dat kan leiden tot een oplossing. :)

het zijn allebei firewire schijven met USB2 ook erop, maar die gebruik ik niet. Ze zitten direkt op de firewire poorten van mijn G4 dual 1 Gh mirrordoor. ik werk op tiger. Beide schijven hebben een externe voeding.... groet