firewire harddisk delen in netwerk? OPGELOST

--> oplossing gevonden :) : gewoon sharepoints downloaden en installeren (kan je wel vinden op versiontracker), handig programmatje !!! als je dan de firewire HD als samba share instelt zie je hem als een netwerkmap staan bij de netwerklocaties in windows xp pro.

>>hallo,
>>
>>ik heb me een firewire schijf aangeschaft en ie is aangesloten op mijn ibook, nu is mijn vraag:
>>kan ik die op de één of andere manier delen zodat ik met mijn pc via het netwerk ook aan de data >>daarop aankan? ik heb namelijk geen firewire kaart steken in mijn pc.
>>
>>pieter.

Zolang je die schijf kan mounten kan je elke schijf delen. Helaas moet je dan wel je iBook aan laten staan. Kan er ook voor kiezen een tweede hands oude Mac aan te schaffen, die zonder monitor in de meterkast te zetten. Deze Mac blijft dan steeds online, met je firewire schijf eraan vast. Kan iedereen in je netwerk dat ding benaderen.

Die firewireschijf is juist prettig mee te nemen. Waarom als netwerkschijf gebruik. Gebruik dat ding als automatische backup, van je netwerkschijf die in de kast van die oude mac zit.

[quote:e5a9c0f057="Pjotr"]Zolang je die schijf kan mounten kan je elke schijf delen. Helaas moet je dan wel je iBook aan laten staan. Kan er ook voor kiezen een tweede hands oude Mac aan te schaffen, die zonder monitor in de meterkast te zetten. Deze Mac blijft dan steeds online, met je firewire schijf eraan vast. Kan iedereen in je netwerk dat ding benaderen.

Die firewireschijf is juist prettig mee te nemen. Waarom als netwerkschijf gebruik. Gebruik dat ding als automatische backup, van je netwerkschijf die in de kast van die oude mac zit.[/quote:e5a9c0f057]

goed om te weten dat ik die dan kan “delen”, maar hoe kan ik er met een windows computer (windows xp prof.) aan? ik heb al geprobeerd met \ibook.mshome.net, maar dan geraak ik enkel aan mijn homefolder op de ibook. iemand een suggestie? het zou handig zijn opdat ik mijn mp3’s, films, … daar op kan zetten en zo op mijn pc kan afspelen.

P.

[quote:85a188fd82="Pjotr"]Zolang je die schijf kan mounten kan je elke schijf delen. Helaas moet je dan wel je iBook aan laten staan. Kan er ook voor kiezen een tweede hands oude Mac aan te schaffen, die zonder monitor in de meterkast te zetten. Deze Mac blijft dan steeds online, met je firewire schijf eraan vast. Kan iedereen in je netwerk dat ding benaderen.

Die firewireschijf is juist prettig mee te nemen. Waarom als netwerkschijf gebruik. Gebruik dat ding als automatische backup, van je netwerkschijf die in de kast van die oude mac zit.[/quote:85a188fd82]

zucht, dat vraagt die toch niet?

hij wil alleen weten hoe hij zijn hdd deelt,

moet je gaan kloten in /etc/smb.conf
dat staat wel @google :slight_smile:

[b:85a188fd82]update[/b:85a188fd82]
http://diveintoosx.org/FileSharingWindows.html