Firewire HD snel genoeg voor video op imac?

Het zou mooi zijn als ik video zou kunnen capturen naar een externe Firewire HD, ook voor editen. (FCP) Maar ik ben bang dat FireWire400 misschien niet snel genoeg is. Iemand hier ervaring mee. Vind ik wel leuk om te weten voor ik zo'n ding koop (lacie)

Misshien toch maar beter een grotere interne HD in mijn imac (g4 800 mhz 512ram) zetten?

Een externe firewire LaCie van 7200 rpm is snel zat! Doe het al een jaar zo (FCP en iMovie), en nooit een centje pijn. Veel makkelijker ook dan een interne schijf als je - zoals in mijn geval - samen aan een project werkt. Schijf mee, inpluggen op andere mac en doorwerken maar!

Ook hier een willekeurige (pc-dump) 7200 rpm externe harddisk. Capturen naar extern gaat uitstekend en foutloos. Ben heel blij met die 80 Gb extra.

Werkt elke harde schijf van lacie met de firewire 400

Ik heb er met Final Cut Pro (gebruik iMovie niet omdat het niet beantwoord aan de wens) niet zulke goede ervaringen mee (LaCie 7200rpm FW400) Had op een of andere manier geëmmer met inlezen van DV, stotterende footage enz. Dat kwam wel na het updaten van....ehm...10.3.1 naar 10.3.2 je weet wel die hele FireWire issue...Zou zelf gaan voor een RAID-oplossing..maar da's wat lastig in een iMac... 8)

[quote:fc49bc378a="[3enhur"]Ik heb er met Final Cut Pro (gebruik iMovie niet omdat het niet beantwoord aan de wens) niet zulke goede ervaringen mee (LaCie 7200rpm FW400) Had op een of andere manier geëmmer met inlezen van DV, stotterende footage enz. Dat kwam wel na het updaten van....ehm...10.3.1 naar 10.3.2 je weet wel die hele FireWire issue...Zou zelf gaan voor een RAID-oplossing..maar da's wat lastig in een iMac... 8)[/quote:fc49bc378a]

Lijkt me een op zich staand probleem. Geen enkele moeite op mijn drie eigen macs met alle versies van osx sinds 10.2.3 en op diverse machines buiten de deur. En FW 400 is in principe meer dan snel genoeg voor hoge kwaliteit DV. Kortom, ik zou het gewoon doen als ik jou was. En @tasso: er zijn FW 400, FW 800 en USB 2.0 schijven van LaCie, en ik geloof dat de allergrootste schijven zelfs alledrie de aansluitingen hebben.

Weet je wat het is ik denk dat ik altijd maar het snelste en nieuwste moet hebben om een beetje goede kwaliteit te hebben. Maar met iets minder moet het ook wel kunne werken.

[quote:8fc64ed8ca="patjo"][quote:8fc64ed8ca="[3enhur"]Ik heb er met Final Cut Pro (gebruik iMovie niet omdat het niet beantwoord aan de wens) niet zulke goede ervaringen mee (LaCie 7200rpm FW400) Had op een of andere manier geëmmer met inlezen van DV, stotterende footage enz. Dat kwam wel na het updaten van....ehm...10.3.1 naar 10.3.2 je weet wel die hele FireWire issue...Zou zelf gaan voor een RAID-oplossing..maar da's wat lastig in een iMac... 8)[/quote:8fc64ed8ca]

Lijkt me een op zich staand probleem. Geen enkele moeite op mijn drie eigen macs met alle versies van osx sinds 10.2.3 en op diverse machines buiten de deur. En FW 400 is in principe meer dan snel genoeg voor hoge kwaliteit DV. Kortom, ik zou het gewoon doen als ik jou was. En @tasso: er zijn FW 400, FW 800 en USB 2.0 schijven van LaCie, en ik geloof dat de allergrootste schijven zelfs alledrie de aansluitingen hebben.[/quote:8fc64ed8ca]

Nou ben ik ook zo’n zeurpiet die zo nodig uncompressed moet werken hoor… :wink:

Tja, uncompressed kan ik toch al niet probleemloos afspelen met mijn macje. (is wel eens lastig met animatie) Dus alleen [3enhur sputtert een beetje tegen. Is er bij de laatste update nog iets verbeterd?

Iedereen totzover bedankt.
Blijf eventueel nog even roepen, want dat ding wordt morgen waarschijnlijk gekocht. Ik kan nog terug. :slight_smile:

Ik sputter helemaal niet tegen, ik deel alleen mijn ervaring... :D

[quote:b4a6ae58dd="[3enhur"]Ik sputter helemaal niet tegen, ik deel alleen mijn ervaring... :D[/quote:b4a6ae58dd]

En dat stel ik zeer op prijs!