ik wil het icoontje hebben, dat een firewire externe schijf altijd krijgt als ie aan wordt gesloten:
[img:9cfbc1a0a9]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=10733[/img:9cfbc1a0a9]
wil het nl toewijzen aan iets anders
iemand enig idee waar in mijn systeem ik dit icoon kan vinden?
cmd-i doen wanneer de hd geselecteerd is, dan links boven in het info venstertje het icoontje selecteren en command-c doen, ziezo, je hbt het in je clipboard
Je bent er al... Ga op het icoon staan en klik 'm actief, doe :apple: +c. Zoek het icoon dat je wil veranderen. Doe :apple: +i. Bij dat icoon zelfde verhaal maar dan :apple: +v.
Een handigheidje in Tiger:[list:7df93f24ce]Sleep de map Systeem terwijl je Command+Option ingedrukt houdt
op het icoon van Voorvertoning (Preview) om [b:7df93f24ce]alle[/b:7df93f24ce] afbeeldingen in Systeem
geforceerd te openen en ze te localizeren.[/list:u:7df93f24ce]
Dan vind je dit pad
HD/System/Bibliotheek/Extensions/IOSCSIArchitectureModelFamily.kext
control+klik op > Toon pakketinhoud
Contents/Resources/FireWireHD.icns:[list:7df93f24ce][img:7df93f24ce]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=10739[/img:7df93f24ce][/list:u:7df93f24ce]
[quote:17b15e2127="benj1989"]cmd-i doen wanneer de hd geselecteerd is, dan links boven in het info venstertje het icoontje selecteren en command-c doen, ziezo, je hbt het in je clipboard[/quote:17b15e2127]
[quote:17b15e2127=âFreekMacâ]Je bent er al⌠Ga op het icoon staan en klik 'm actief, doe +c. Zoek het icoon dat je wil veranderen. Doe +i. Bij dat icoon zelfde verhaal maar dan +v.[/quote:17b15e2127]
dat weet ik, maar helaas heb ik geen firewire-HD en is dat een screenshot van iemand andersâŚ
[quote:9a6a5bc963="michelvdb"]Een handigheidje in Tiger:[list:9a6a5bc963]Sleep de map Systeem terwijl je Command+Option ingedrukt houdt
op het icoon van Voorvertoning (Preview) om [b:9a6a5bc963]alle[/b:9a6a5bc963] afbeeldingen in Systeem
geforceerd te openen en ze te localizeren.[/list:u:9a6a5bc963]
Dan vind je dit pad
HD/System/Bibliotheek/Extensions/IOSCSIArchitectureModelFamily.kext
control+klik op > Toon pakketinhoud
Contents/Resources/FireWireHD.icns:[list:9a6a5bc963][img:9a6a5bc963]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=10739[/img:9a6a5bc963][/list:u:9a6a5bc963][/quote:9a6a5bc963]
dat is heel mooi, maar hoe krijg ik dat icoontje nu als icoon van mijn map?
en hoe vind i het pad van het icoontje vanuit voorvertoning?
Dan laat je die 'iemand anders' een nieuwe map maken en het mapsymbooltje vervangen op boven beschreven wijze voor het FireWire-HD icoontje. En Iemand Anders mailt het even naar jou toe. Dan heb je het ook.
[quote:fa07abfd87="FreekMac"]Dan laat je die 'iemand anders' een nieuwe map maken en het mapsymbooltje vervangen op boven beschreven wijze voor het FireWire-HD icoontje. En Iemand Anders mailt het even naar jou toe. Dan heb je het ook.[/quote:fa07abfd87]
dat moet dan maarâŚ
tenzij ik daar in de screenshot van michel een pad zie⌠ff kijkenâŚ
Martijn, ik herken het probleem en ik al vaak geprobeerd de oplossing te vinden, en het is me niet gelukt. Ook met dat plaatje van moodjoo kun je niets, dat is een png. Als je daar een thumbnail van maakt, wordt dat een vierkant ding. Je ziet de witte rand.
[quote:0ee76f73da="martijngrootens"][quote:0ee76f73da="iRik"]FireWireHD--> :apple: --> i ....... :apple: -->c op het icoon .....
-->v op het icoon in de -info van de andere map[/quote:0ee76f73da]
helaas
het icoontje van het .icns bestand is gewoon een voorvertoning.icns-plaatje snapie :P[/quote:0ee76f73da]
Als je zoân backup schijf aansluit krijg je toch gewoon die folder (inclusief icoon) te zien op de desktop?
[quote:478a2f2414="iRik"][quote:478a2f2414="martijngrootens"][quote:478a2f2414="iRik"]FireWireHD--> :apple: --> i ....... :apple: -->c op het icoon .....
-->v op het icoon in de -info van de andere map[/quote:478a2f2414]
helaas
het icoontje van het .icns bestand is gewoon een voorvertoning.icns-plaatje snapie :P[/quote:478a2f2414]
Als je zoân backup schijf aansluit krijg je toch gewoon die folder (inclusief icoon) te zien op de desktop?[/quote:478a2f2414]
het punt is dat ik geen schijf heb, maar wel een icoon wil