firewire ipod kapot

Met een firewire kabel wordt mijn ipod niet herkend (hij laad dan wel op), maar met een usb kabeltje wel. Kan het zijn dat de firewire interface op het logicboard van de ipod kapot is? Geprobeerd op meerdere computers. Heeft iemand hier evaring mee?

Of het Fire Wire kabeltje is stuk. Heb je dat al gecheckt?

Yep kan gebeuren. Zijn aparte pinnekes allemaal. Als het dus niet aan de kabel ligt is waarschijnlijk je firewire chip gefrituurd. Als je USB 2.0 hebt, gewoon laten zo.

het ligt niet aan het kabeltje. denk dat er inderdaad sprake is van frituren.. nou ja jammel..

Mmhhhh.

Kan ook zijn dat de firewire poorten op je MAC het niet meer doen ?
Ik had dit onlangs ook, bij mij bleek het niet de iPod te zijn, maar de firewire poorten op mijn imac G5.
Gelukkig bleek de aangereikte oplossing (iMac 15 minuten zonder spanning zetten) voor mij afdoende.

zie http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=52834&highlight=firewire+defect

Ik heb net het het zelfde probleem met m'n ipod... vallen zo'n zaken niet onder de garantie?

Ik heb hetzelfde gehad; tenminste, mijn ipod 'bevroor' tijdens het synchroniseren. Bij verbinding via USB 2.0 deed ie het prima, en na vervanging van de firewire kabel deed ie het ook weer zonder problemen. Heb nu sinds 6 weken de nieuwe firewire-kbel en heb nog niks te klagen. Dus het loont de moeite om eens te bekijken of het niet aan je kabel ligt. Dit vooral als je een 3g ipod hebt, zoals ik, want dan kun je niet opladen via usb.

succes,

Thomas

mijn ipod wou ook laatst niet meer op mijn computer alleen opladen en dat was zo met alle externe harde schijfen... toen heb ik de computer opnieuw geinstaleerd (wel zo dat die mijn eigen gegevens onthoudt) en toen liep alles weer op rolletjes..

succes

[quote:2c3b4dd9cb="Tecniart"]Ik heb net het het zelfde probleem met m'n ipod... vallen zo'n zaken niet onder de garantie?[/quote:2c3b4dd9cb]

Als je nog garantie hebt kan je dat zeker claimen. Je kan je iPod aanmelden op http://depot.info.apple.com/ipod

Als je geen garantie meer hebt kan het board ook vervangen worden. Maar een goedkopere oplossing is (als je usb 2.0 hebt tenminste, anders is het updaten heel traag) de usb/firewire kabel van Apple. Dit is een kabel met zowel usb als firewire. De USB kan in de mac en de firewire in je adaptor.