firewire tussen Mac (osx10.3) en Windows PC (XP)

hallo,

weet iemand hoe ik een firewire verbinding kan opzetten tussen een windows pc met xp en een mac pc met osx panther.

Wat wil je met die verbinding doen dan? Netwerken? Internetten? Filesharen?......

Je Mac opstarten terwijl je de T-toets indrukt. Dan gaat je Mac werken als externe harde schijf. Je dient wel MacDrive te hebben staan onder Windows XP; anders ziet Windows de harde schijfniet.

ik wil gewoon filesharen, bestandjes kunnen verplaatsen van me mac naar me windows pc en andersom via firewire

[quote:2e87b723ad="lauren"]ik wil gewoon filesharen, bestandjes kunnen verplaatsen van me mac naar me windows pc en andersom via firewire[/quote:2e87b723ad] Dan moet je het doen zoals ik hierboven heb omschreven.

ja, maar dan kan ik ondertussen niet computeren op me mac, kan het niet gewoon via mappensysteem ofzo?

en wat voor drivers moet ik op me windows pc/ mac installeren.

[quote:ba6fe9f77c="lauren"]ja, maar dan kan ik ondertussen niet computeren op me mac, kan het niet gewoon via mappensysteem ofzo?[/quote:ba6fe9f77c] Dan moet je het niet doen via Firewire, maar via je router (als je die hebt, of een netwerkkabeltje. [quote:ba6fe9f77c]en wat voor drivers moet ik op me windows pc/ mac installeren.[/quote:ba6fe9f77c] Zoals ik al zei: voor het firewire systeem heb je MacDrive nodig. Doe je het via het netwerk, dan heb je verder niets nodig behalve de apparatuur.

macdrive? is dat een stukje software net als FireNet? wat betreft router/ethernet, ik wil via firewire omdat ik hele grote bestanden uitwissel tussen de 2 pc's, en via routher/ethernet gaat dit veelste traag.

het lukt me trouwens niet eens om firewire aan de praat te krijgen op me winhoos pc, hij vraagt om stuurprogramma's, die hij zelf ook niet kan vinden. uiteraard herkent mijn mac firewire wel :wink:

Heb je MacDrive al geinstalleerd?

(Is een programma dat harde schijfen die geformateerd zijn voor de Mac kan lezen… of althans; het zorgt ervoor dat Windows dat kan)

macdrive geeft niets weer hoor, geen schijf of wattanook in deze computer.

"Hopenlijk" heb je hetzelfde probleem dat ik had.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=44858

weet je wat et em is, ik wil niet de mac in targetmode opstarten, maar gewoon via een tree schermpje of Finder schermpje mijn windhoos pc kunnen verkennen en andersom op windows de mac. Misschien moet ik Firenet gebruiken?

ok, ik heb even flink lopen kloten al (heb vakantie dus alle tijd) en de targetmode werkt inderdaad, ook lekker snel. Maar wat me niet echt aanstaat is dat ik nu niet even snel tijdens mijn werken op de mac even iets naar die andere pc kan gooien maar helemaal opnieuw moet opstarten. Is hier geen andere manier voor? en wat opende het programma Macdrive ookalweer waardoor hij kan communiceren met de mac.