Firewiremac naar pc

hoi,

op mijn mac staat 10.2.
heb op de pc een fwkaart geinstalleerd,.
is de mac onder 10.2 te benaderen op mijn pc, of moet ik hiervoor panther geinstalleerd hebben.
wie weet hier iets meer over.
groet davidoff…

Volgens mij is een FireWire verbinding alleen mogelijk tussen 2 Mac's, niet tussen een Mac en een PC...

Je kunt ook nog een ethernet kabel proberen…

Volgens mij kun je idd geen netwerkje maken met een PC/Mac d.m.v. een FW-kabel. Met een UTP-kabel werkt het wel daarentegen :)

Je kan dat wel met Firenet, en dan pas je de instellingen toe in voorkeuren om je PC en MAC te sharen.

Meer info op deze Url http://www.unibrain.com/1394_products/all_products/pc_products.htm :wink:

Win XP ondersteunt toch ook "IP over FireWire", net als Mac OS X 10.3?

[quote:f73ab00d7c="Oppie"]Win XP ondersteunt toch ook "IP over FireWire", net als Mac OS X 10.3?[/quote:f73ab00d7c]

Klopt. Het zou ook gewoon moeten kunen werken; vraag me alleen niet hoe…

hoi,

ip over Fw lukt niet met 10.2 , naar het schijnt wel in 10.3.
Heeft iemand ervaring om op te starten met t ingedrukt, zodat je mac als een externe hd
fungeert, zodat de ander mac toegang krijgt tot de interne hd…
Graag nogmaals een reaktie…
Groet kim.

Sorry, had niet gezien dat je nog op 10.2 zat. Toch was er een patch/utility te downloaden bij Apple waarmee je toentertijd (dus in de tijd van 10.2.x) ook IPoFireWire kon instellen. Target mode kan alleen maar met een andere Mac, bij mijn beste weten... Maar nu heb je het weer over een andere Mac?!

hej,

ik heb ervaring met opstarten in T mode,
gewoon op je bijv. windows pc MacDrive zetten, moet je wel eerst ‘kopen’ , vervolgens start je je mac op met T ingedrukt en je komt in firewire mode. (wel ff firewire kabel tussen je computers doen) :smiley:

Euh nou wil ik niet moeilijk doen maar waarom al die moeite om FireWire over IP te doen ? wat is er mis met een ethernetkabel ? kost 1/4 van een firewire kabel en werkt ook nog eens erg goed tussen wintel en mac(tel). Geen geklooi met extra software.

Ik heb dat MacDrive wel eens geprobeerd ! erg mooi en het wekt ook wel maar het is en blijft moeilijk hoor . Soms wel en soms niet word de schijf herkend.

mijn advies koop een ethernetkabel en doe het lekker daar mee . De snelheid die je over een firewirekabel haalt is ongeveer gelijk als een ethernetkabel want het blijft tcp/ip en da’s iets heel anders dan een externe harde schijf over firewire . Okee via MacDrive en Targetmode op de mac zou je theoretisch een betere performance moeten kunnen halen. Maar goed … is het zo veel geld waard?

j

de reden waarom? ga jij maar eens een hele film over je ethernetkabel of je router heengooien, duurt wel even, met firewire = 400 mbits verbinding gaat dit loeiendsnel! Ik heb overigens niks geen problemen met Firewire in Tmode met Macdrive, werkt goed, alleen wil ik het laten werken met Firenet, en hoe doe ik dit?

het moet kunnen btw. ik weet alleen niet hoe.

en waarom? firewire is sneller en wellicht heeft de pc geen netwerk aansluiting?

netwerkaansluiting heb ik wel, maar ik doe video bewerking en filmpjes over ethernet gaat te traag (400 mb enzo)