Firewirepoorten defect?

Nou heb ik een G4 quicksilver. Als ik sinds kort print naar de Epson SC 2000 over firewire krijg ik strepen, niet over USB. Als ik de externe LaCie DVD brander aansluit en een gebrande DVD met foto's lees krijg ik een afbeelding met strepen, maar niet over USB. Zou de firewirepoorten defect zijn? Zoja is er een test die kan uitvoeren voor de zekerheid?

Is een PCI kaart met 2 firepoorten en 2 USB2 poorten een oplossing?

BVD

heb zelf nog niet dat probleem gehad maar het komt toch regelmatig voor in de forums startadvies: eerst je permissies herstellen - dan een test met een andere firewire kabel een PCI kaart kan inderdaad ook een oplossing brengen

Dual standard kaarten worden vaak afgeraden (maar vraag mij niet waarom).

Heb je het probleem trouwens met beide firewire aansluitingen? Ik heb aan m’n iMac een tijdje een FW-HD gehad die het op de ene poort wel deed maar op de andere niet.

De poorten lijken ok. Als ik ze gebruik dan functioneert het prima tot en niet aangegeven moment dan doen ze weer raar. En wat zijn de problemen bij een vervangende Firewirekaart?

ik geloof dat Liam bedoelde: dual standaard kaarten = een PCI kaart met zowel firewire als USB 2.0

Lacie heeft PCI kaarten firewire waarop staat dat ze Mac compatible zijn

ik denk dat die strepen niks te maken hebben met je firewire kabel of kaart... eerder met drivers enzo...

Firewire heeft een beveiling tegen kortsluiting, en slecht geaarde firewire toestellen kunnen soms een vonk geven waar het echt niet moet… vooral de modelletjes die de voeding via de firewirekabel halen…(lacie portable drives) firewire schakelt zich dan gewoon weg uit…
ik had dit eens gehad en alle firewire apparaten wilden niet meer mounten…
oplossing?
batterij eruit halen voor 10 minuutjes (uiteraard eerst alle kabels uit de achterkant trekken)
of het kleine weetikniemeerhoehetnoemt knopje indrukken waardoor het interne computertje die gevoed is door de batterij gereset wordt (1 KEER DRUKKEN anders kun je problemen hebben)(knopje kan je vinden op het moederbord dicht bij de batterij… vierkantje met grijs bolletje erop

O.k. ik zal zijne motorkap oplichten, de batterij voor tien minuten verwijderen en het 'ikweetniethoehetheet' knopje indrukken voor 1x.

Zal volgende week pas worden i.v.m. vakanties

kheb nog eventjes een mac open gedaan en de knop noemt PMU reset (staat wel niet op het moederbord geschreven g4-500, wel gevonden op een dual quicksilver) http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=95066 http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449

dus eventjes zoeken op pmu-reset…
let goed op slecht eeeeeen maaaaaal indrukken …

success
en evntueel je pram wissen ook appeltje+shift+p+r

Lijkt me een softwareprobleem, ik neem aan dat er in het FireWire protocol wel een foutcontrole zit. Als de strepen op je prints hetzelfde zjin als de strepen in de afbeelding zit het echt ergens in de software die je gebruikt (en nee, dat verhelp je niet met het herstellen van de permissies)..

Ik vind het wel een wazig probleem :?