firmware update zinvol (van 3.1.3f1 naar 4.2.8 voor G4/450)

Heb sinds twee weken een G4/450 (Sawtooth). Heb OSX erop gezet en alles werkt prima en stabiel. Ik heb firmawareversie 3.1.3f1. Ik kwam er achter dat versie 4.2.8 uit is (al sinds 2001 :lol:). Helaas kan ik die alleen installeren als ik ook OS 9 heb, maar dat is bij mij niet het geval.

Aangezien het systeem zeer stabiel is, vraag ik mij af of het zinvol/noodzakelijk is om de nieuwe firmware versie te installeren. Ik dien dan namelijk ook OS 9 te installeren.

Via de Apple site:

[i:2bd76e71a5]Firmware Update 4.2.8 bevat verbeteringen voor het opstarten van Mac OS X
vanaf de lokale harde schijf, de FireWire-doelschijfmodus, het opstarten
via een netwerk, het gebruik van gigabit-netwerkverbindingen (op computers
met gigabit-hardware) en de algehele systeemstabiliteit. Deze update voegt
tevens ondersteuning toe voor extra beveiligingsopties waarmee de Open
Firmware met een wachtwoord kan worden beveiligd.[/i:2bd76e71a5]

Wordt de G4 er sneller van?

Ik ben ook een firmware gek geweest.. Zodra er een nieuwe firmware uitkwam : DOWNLOADEN!!

Echter voor een moederbord hoef je pas te flashen als je zelf problemen ondervind met wat de firmware zou moeten oplossen. Heb je deze problemen niet, dan zou ik het risico niet lopen.
Heb hier ook een paar systeemborden als frisbee kunnen gebruiken na een “zinloze” mislukte update.

Heb je geen problemen, dan zou ik het niet doen. :slight_smile:

Dank je voor je reactie. Mijn gevoel geeft hetzelfde aan: niet sleutelen aan iets dat het goed doet.