Firmware updaten van p900 naar die van p910 zonder windhoos.

Ik heb begrepen dat de firmware voor de p910 heel goed communiceert met isync e.d. Beter dan de p900.t kan ook bijna niet slechter want de support van SE zowel asl Apple SUCKS ASS!

Nou wil ik dat wel updaten, maar via de Sone Ericsson-site kan dat alleen maar met hun eigen updatsysteem. Geen enkele Macbrowser wil daaraan. Ook met VPC lukt het me niet om direct mijn firmware te updaten. Weet iemand een oplossing? Of moet ik nou echt naar iemand met een Windhoosmachine?

SE link:
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=nl&lc=nl&ver=4000&template=ps1_1_5_7_x&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10101
Hardware test:
http://www.hardmac.com/article.php?id=40

Thanks!
:finderoud:

Hoe wil je de firmware updaten dan? En hoe weet je dat dat kan?

Ik kan het op de SE site niet vinden…

Ik heb gelukkig nog een oude pc doos staan, waarmee ik eens de firmware van mijn P900 geupdate heb, maar natuurlijk liep de pc halverwege vast, waardoor mijn P900 ook een 2dagen zich voor doodachterliet... nouja... toen eerst een dag aan de oplader gehangen en toen toch nog keihard gereset, maar echt alle data was weg! Dus je snapt dat ik niet meer zo graag update met een pc, tijd voor een serieuze applemacondersteuning, maarja, dan moeten ze eerst een osx driver bouwen voor die usbdock, ik zie het dan toch weer niet gebeuren... *zucht*

wat een mooie avatar heb je...

Hmmm. Op overige internationale fora is men niet te spreken over SE en hun update service. Als ik het goed begrijp moet je je p900 'flashen' om de p910 firmware erop te krijgen. Dan pas werkt het goed met Mac of zo.

Begrijp ik dat er niemand is die hier een eenvoudiger oplossing heeft?

@ Black_eye: Ja, mooi he? Vond ik ook, dus heb ik 'm geplukt… Is 'ie van jou? Zo ja. Badankt!

Officieel kan je de P900 niet upgraden naar de P910. Je verliest daarmee alle aanspraak op support en garantie bij Sony Ericsson. Die online update service is alleen toegankelijk voor het betreffende model (dus P900 of P910)

Ik ga je er ook niet mee helpen, want ik heb al verschillende berichten gezien dat als de firmware upgrade (P900 naar P910) niet goed wordt uitgevoerd, dat je dan een dure deurstop hebt.

De enige manier om officieel de P910 functionaliteit te krijgen is door daadwerkelijk een P910 te kopen.

Over de online update service: SE is weer eens koppig bezig, omdat je met de update hun PC Suite nodig hebt. En je raadt het vast zelf al: Windows only.

Dank voor de reaktie.

Ik heb idd gelezen dat enkele p900/p910 ‘flashes’ zijn misgegaan. Ik ben naar een SE dealer gegaan en gevraagt of het uberhaupt wel kan. Hij zei van niet omdat de software van de p910 veel meer geheugen nodig had dan die van de p900. Een verschil van 8mb t.o.v. 64mb, of zoiets. No go, dus.

Ik heb VPC7 met XP Titanium, maar de SEUS werkt echt niet. Forget about it.

Ik zit dit nu in New York te typen en en ik ga hier eens kijken wat de p910 kost, volledig geupgrade naar de laatste firmware…

Er is wel verschil tussen de Amerikaanse (P910a) en Europese (P910i) P910. De P910a heeft 850/1800/1900 MHz en de P910i heeft 900/1800/1900. Maar als je weer in NL bent en je hebt een provider die met de 1800 band werkt, maakt het niet uit.

Werkt er überhaupt nog een NL provider met de 900 band?

Inmiddels weer teru uit NY en zag dat de p910 daat 880 dollar kost. Zo'n 660 euro. Te weinig prijsverschil met NL denk ik dan. Ik hou het maar bij mijn p900 en zal gaan updaten bij mijn PC vrienden...

So be it!

Fr