.fla is plots 4mb

Beste mensen,

De titel zegt het zelf denk ik… M’n flash bestand is plots van 350kb naar 4mb veranderd, terwijl ik niets heb toegevoegd ofzo? Ik heb 2 vector bestanden uit illustrator naar flash gecopiepaste (mooi woord trouwens:-) ), maar dit waren gewone vectors die fla ook kan lezen, en er werd geen transparantie ofzo gebruikt, dus er zijn ook geen “echte” bestanden in de library bijgekomen?

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb heel m’n .fla al 3 keer doorgespit, en vind nergens de oorzaak.

Groeten
Jonas

neem eens je lib onder de loep? Verwijder es één van die vectorbestanden, zie en schrik! :)

Nu ja, ik heb wel af en toe zware fla’s, zolang de swf’s maar licht zijn, nietwaar?

Oeh!

Components en classes doen er ook wel wat bij, maar geen 3 Mb :slight_smile:

:-) had ik al gedaan... Maar dat maakt geen verschil, heb de vecotrs ook even in aparte fla geplaatst om te kijken hoe groot ie dan word, en dat was 56kb, dus dat doet hetm echt niet. Ik heb wel ook een scrollelement aan een textfield gehangen, maar dit heb ik achteraf weer verwijderd, en ook uit m'n library gesmeten... Kan die ergens blijven hangen zijn?

Groeten

Problem solved, al blijft het wel een bizar fenomeen... Ik heb gewoon m'n fla met een andere naam gesaved, en nu is ie 235kb geworden... Snap er niks van :-) maar als het opgelost is dan is het opgelost natuurlijk.

Een fla van 4mb is idd niet zo heel erg, maar als je even met twee over msn aan een fla bezig bent, en je moet hem doorzenden, dan is 4mb en 235kb toch een groot verschil.

Thnx voor de hulp:-)

Jonas

[quote:bcc751b51d="chonazz"]Problem solved, al blijft het wel een bizar fenomeen... Ik heb gewoon m'n fla met een andere naam gesaved, en nu is ie 235kb geworden...[/quote:bcc751b51d] klopt... dit probleem ben ik ook al een aantal keren tegen gekomen, maar waar het door komt... mij een raadsel

Hmm, dan het zou kunnen liggen aan je flash ASO cache, al lijkt dat mij ook veel... Hoewel met die compo...HMmm, nee.....

De optie "File > Save and Compact" wil ook wel eens helpen.

En dat "truukje" van mij? Maak een nieuw, leeg document aan en plak daar je complete tijdslijn in.

Save -> Done!

Ja idd, maar als je met attachMovieClip werkt kan je al eens iets vergeten e :-)

Maar nu heeft een andere naam al geholpen.

Problem sloved.

Jonas