Flash: 1 external image als bg laden

Hallo,

Ik ben bezig een flashbestand te maken met Macromedia Flash MX 2004.

Het achtergrondplaatje van dit bestand is een plaatje wat ik redelijk vaak wil wisselen. Van een collega kreeg ik toen de tip om het plaatje niet in het flashbestand te stoppen, omdat ik dan iedere keer het flashbestand opnieuw moet maken.
Het is ook mogelijk om het plaatsje extern te houden en in te laden. Als ik het plaatje maar steeds dezelfde naam geef: achtergrond.jpg

Nu ben ik op internet op zoek gegaan hoe dit te doen, maar he enige wat ik kan vinden is veel te uitgebreid, er worden dan hele fotoboeken geladen of meerder foto’s met effecten etc.

Kan iemand mij vertellen hoe ik 1 plaatje als achtergrond erin zet. de naam van het plaatje is dus wel altijd hetzelfde.

Dank jullie wel,
Frans

Je maakt een lege movieclip aan in Flash en zet die op de achtergrond op x en y positie 0. Je geeft die movieclip een instance name in het properties venster. Vervolgens zet je deze code in een frame:

[code:1:d6b3feabb7]movieClipInstanceNaam.loadMovie("naamvanafbeelding.jpg");[/code:1:d6b3feabb7]

[code:1:da7ef09192] _root.creatEmptyMovieClip("container", 1, {_x:0, _y:0}); // Flash kan alleen maar jpg achtergronden inladen die // niet! non-progressive zijn _root.container.loadMovie("achtergrond.jpg"); [/code:1:da7ef09192]