Flash 10.2 hangt Safari op?

Ik heb in een overmoedige bui een week of twee geleden de nieuwe flash plug-in van Adobe geïnstalleerd. Sindsdien hangt Safari zeer regelmatig, voor zo ver ik kan zien altijd als twee gebruikers van de familie-iMac beide Safari draaien. Activiteitenweergave laat dan plug-in activiteit zien, en gegeven het feit dat er behalve dit weinig veranderd is en dat flash nu de hardware gebruikt en de mogelijkheid bestaat dat ze er niet van uitgegaan zijn dat onze computer wat minder persoonlijk is dan ze dachten verdenk ik toch de Flash 10.2 plug-in.

Is er een manier om terug te gaan naar de door Apple ondersteunde versie (anders dan de-installeren en de bestanden van een andere Mac te kopiëren)?

Het hier geen probleem.
Zet de extensies een uit, als je die hebt. Ik heb er enkele die notoire probleemmakers zijn, i.c.m. flash.

Ik heb een tijd geleden wegens te veel crashes de extensies uitgezet...

Verwijder eerst Adobe Flash via het programma "Adobe Flash Install Manager" (zoek via Spotlight) dat in de map Hulpprogramma's staat.
Installeer dan een oudere versie van Flash, ik weet vrij zeker dat jij 10.1 wil hebben. Deze oudere versies vind je hier: http://kb2.adobe.com/cps/142/tn_14266.html

Dank je, die Adobe link had ik nooit zelf gevonden...
Eigenlijk wil ik helemaal geen flash, maar de rest van de familie wel.

Safari is bij mij ook dood (ik heb inderdaad ook 10.2). Ik ga even kijken of het aan Flash ligt. BRB.
Edit: Nee, na het verwijderen van Flash nog steeds strandbal bij openen Safari :(

Als ik jou was zou ik Safari eens resetten [Open Safari; Klik in de menubalk op 'Safari'; Kies 'Stel Safari opnieuw in...] (waarbij je alle bewaarde Safari-gegevens kwijt bent, inclusief bewaarde wachtwoorden) of/en opnieuw installeren [sleep safari naar de prullenmand; leeg de prullenmand; download Safari 5 hier: http://www.apple.com/nl/safari/download/]

Paar weken later: sinds het verwijderen van Flash 10.2 nooit meer hangende Safari gehad. Mijn conclusie: gebruik deze versie niet op een Mac die door meerdere mensen gebruikt wordt.