Flash action script aansturen

Wie heeft er ervaring met het aansturen van comlexe Action Scripts in Flash 8? Ben bekend met het aansturen van korte scripts middels as, maar dat je tevens movieclips kan aansturen is me onbekend. Wie kan me verwijzen naar een goede handleiding. Zie graag vb-en.

Gr. Alfib [/b]

www.freshface.be/bookmarks en dan flash. www.freshface.be/flash voor voorbeelden. Wat wil je soms bereiken?

Het hangt een beetje van je doelstellingen af. Wil je games maken, of dbase-driven apps, of interactive video-apps...

Friends of Ed heeft heel wat goeie flashboeken, evenals O’Reilly.
Daarnaast zijn er nog massa’s sites en blogs met voorbeelden.

Maar het hangt er dus van af waarvoor het moet dienen, hé…

Thanx, alvast bedankt voor de vb-en. Ik werk momenteel in een bestaanda flash anim (interactieve menu animatie voor I-net) welke vol zit met bestanden die dus extern d.m.v. as worden aangestuurd. Ik ben gewend om dit met nieuwe 'scenes' aan te sturen. veel overzichtelijker en bovenal visueel. Is het werken met scenes achterhaald? Of is het de efficientie van as dat je zo je swf klein kan houden, doordat ze extren geladen worden?

externe swf's zijn niet opmerkelijk kleiner. Wel is je mainmovie kleiner, en dus sneller ingeladen. Je genereert bovendien geen nodeloze traffic. Bovendien kan je swf's preloaden. Dat kan ook op de achtergrond gebeuren, zodat je bezoeker er niks van merkt.

Bovendien moet je maar 1 swf updaten als je een onderdeel update. En als je menu op basis van een external xml gegenereerd wordt, heb je total control :slight_smile: Je maakt een nieuwe swf voor een nieuw onderdeel aan, je voegt een item toe aan je swf, en je moet je mainmovie niet re-publishen.

Het is wel ff wennen als je van scenes naar external swf’s overstapt. Kwestie van je verwijzingen relatief te maken, ipv absoluut (de root van een ingeladen swf is de root van de mainmovie, de root van een ingeladen swf heet niet langer “_root”, …)

Voor kleiner apps zijn scenes nog altijd de ideale manier, hoor.