flash-background zoals in Zara.com FULLY fixed

HI

een van jullie flashgoden een idee hoe je de bg van Zara.com (als je eenmaal ff je land hebt uitgekozen en de site zich opent) vol schalend krijgt?

Weet je wel zodat het illustrator-backgroundje schermvullend is?

ben benieuwd!

THNX

Kzou wel eens willen weten hoeje die BG met die dame, rechts onder kunt uitlijnen :P

[quote:2f998a6211="Jesper"]Kzou wel eens willen weten hoeje die BG met die dame, rechts onder kunt uitlijnen :P[/quote:2f998a6211]

Dat is heel simpel te doen met CSS

maak daar ff dan een css topic van

mijn vraag is een ander dus gaarne ff passend reageren zoals gevraagd.

Het zit im de verhouding. Een flash site is altijd schalend (als je bijvoorbeeld height = 100% hebt ingesteld)

Door de achtergrond wat, in dit geval, breder te maken heb je hem volledig beeldvullend. Dus de achtergrond is breder dan je workspace.

Je moet het maar eens proberen, is eigenlijk heel simpel.

[edit]Er vallen aan de onderkant bij deze website ook stukken tekst weg. Dus de manier van zara.com lijkt mij ook niet de goede.[/edit]

Je flash file/stage maak je "600x800" pixels... die vector achtergrond of een patroon maak je zo groot als maar kan, groter dus dan je stage. Bij publiceren zetje dimensions op 100% en Scale op No Scale. Je flash movie blijft dan altijd even groot maar je achtergrond zal tezien zijn naar gelang de grote van je beeldscherm (grote van je browservenster)

[quote:0038cb1b88="blo(c)k"]Je flash file/stage maak je "600x800" pixels... die vector achtergrond of een patroon maak je zo groot als maar kan, groter dus dan je stage. Bij publiceren zetje dimensions op 100% en Scale op No Scale. Je flash movie blijft dan altijd even groot maar je achtergrond zal tezien zijn naar gelang de grote van je beeldscherm (grote van je browservenster)[/quote:0038cb1b88]

Ja, dat is stap 1. Maar hoe zorg je er dan voor dat je movieclip in de flashfilm zichzelf centreert?

THNX koning !!!

knowledge naar mn hartje :slight_smile:

heb je nog meer van die gouwee flashtips?

flash alignment !

ff uitchecken voor het gewenste effect :slight_smile:

[quote:bfc4aa609f="bieg"]flash alignment !

ff uitchecken voor het gewenste effect :)[/quote:bfc4aa609f]

He Bieg, als je dat tegen mij hebt; ik snap het niet. Kun je iets specifieker zijn?

kido

ben druk dus sorry als het warrig is.

nog een keertje maar M ET aandacht:)

je kunt je flash exporteren met shift f12
druk je shift alt f12 krijg je de opties van het exporten.

onder de knop voor html (na het aanvinken van die optie)
vind je dan de instelling waar we het over hadden…

:slight_smile:

goed luck!

thnx

any time....

de background image wordt helemaal niet met flash uitgelijnd; kijk maar naar de brondcode van de pagina en de bijbehordende CSS file: [code:1:5b1d220728]body { margin: 0px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; background-image: url(img/tr.gif); }[/code:1:5b1d220728]

kan hun gif ZO scherp zijn????

ja .. piece of cake. Beetje tekenen in Photoshop of Illustrator en klaar. Deze truc bestaat al sinds Netscape 2, alleen deed je dan <body background="achtergrond.gif"> :-)

tuurlijk die ken ik maar ik heb een ill. file die kun je dus via flash als bg gebruiken ... mooie vector en die dan als bg (ook al ishte een pixelbetsand)

en dan helemaal mooi passend… afijn ik raak er tureluurs van maar via flash ben ik tevreden met het resultaat.

nog belangrijker=mn baas ook! :slight_smile:

maar ik leer dr graag bij so ! feed the hunger!

:stuck_out_tongue:

[quote:94a699ceab="tennapel"]de background image wordt helemaal niet met flash uitgelijnd; kijk maar naar de brondcode van de pagina en de bijbehordende CSS file: [code:1:94a699ceab]body { margin: 0px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; background-image: url(img/tr.gif); }[/code:1:94a699ceab][/quote:94a699ceab]

Nou volgens mij klopt dit niet… en wordt er wel degelijk gebruik gemaakt van alleen een flashfile die meerdere content inlaad.
Als je in safari bij activiteiten overzicht kijkt kun je zien wat er allemaal geladen wordt op een pagina “ook flash movies die weer geladen worden in flash movies”… ik vind dit zelf handig om te kijken hoe de structuur wordt opgebouwd bij complexe site’s!

Broncode van Zara.com: [code:1:1f30b0e70c]<body> <div id="centro"> <OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" WIDTH="100%" HEIGHT="100%" id="fondo" ALIGN=""> <PARAM NAME=movie VALUE="fondo.swf?goto=home"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=salign VALUE=LT> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#DBCBAB> <EMBED src="fondo.swf?goto=home" quality=high salign=LT bgcolor=#DBCBAB WIDTH="100%" HEIGHT="100%" NAME="fondo" ALIGN="" TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED> </OBJECT> </div>[/code:1:1f30b0e70c]

Het is gewoon een Flash object op een achtergrond. DAt in de Flash weer leuke dingen gedaan worden zal wel, maar de achtergrond is gewoon een image.

zo..

ff druk geweest und gefixed

op www.didi.nl

& alle thnx!