gotoAndStop() moet in in het niveau boven je ‘gebeuren’; _parent.gotoAndStop() in je geimporteerde swf dus.
Je variabele ‘form’ staat ergens gedefinieerd, daar moet je naar verwijzen.
Probeer _parent.gotoAndStop(“jouwLabelNaam”) eens om te testen bijvoorbeeld. Als dat wel werkt, weet je in ieder geval of je gotoAndStop op het goede niveau aankomt, maar je variabele niet gevonden wordt.
Als dat niet werkt dan is de ‘goto’ niet goed. Een script in een knop verwijst naar een niveau hoger; waarschijnlijk naar de geimporteerde swf. Je zou dan ‘_parent._parent’ moeten gebruiken.
Het verwijzen naar _root kan werken, maar is met enig risico. Wanneer je later de swf die de tweede swf inlaadt wilt laten laden door een derde swf, dan is de derde swf _root geworden. De verwijzing in de swf op het diepste niveau klopt dan niet meer.
er is geen sprake van een varialbele. Het stukje ‘form’ is een framelabel in de eerste laag.
Ik ga straks even verder proberen. Ik begreep zo snel je oplossing niet helemaal…
je kunt een label (zo'n vl;aggetje) meegeven aan mc's.
zo ben je af van root of parant problems
en heb je individuele indicatoren voor in flash..
beetje het principe van anchorpoints
Nu ik het voorbeeld zie snap ik je probleem
Zelf kan ik je (nog) geen oplossing bieden.
Je wil dus eigenlijk een extern ingeladen swf aanspreken dmv knoppen in de huidige swf.
Ik heb ooit zo eens iets gevonden op het forum van ultrashock.com .
Daar zitten de flash guru’s bij uitstek.
Stel je vraag daar eens en je zal wel direct een goed antwoord hebben.
Succes.
PS: Als je de oplossing hebt, kan je ze dan hier eens posten.
Ik weet niet precies wat je wilt aanspreken, want ik heb op 1 of andere manier moeite met het openen van de zip. Hieronder een stukje code dat in een externe swf tegen de hoofd-swf zegt dat ie naar frame 10 moet gaan.
Ik kon de zip wel openen en pille heeft gelijk '_level0.gotoAndStop("form")' werkt.
(verwarrend in je eerste post was ‘tweede laag’. Ik ging er van uit dat je de ingeladen swf genest had. Geplaatst in een laag dieper dan de eerste laag dus.)