Flash buttons moeten tweede laag movie bedienen [opgelost]

In een SWF file wordt in een tweede laag een movie geladen. In die movie zit een button, die laag 1 weer moet sturen naar een bepaald frame(label).

Hoe ziet het action script er uit voor zo’n opdracht? Ik dacht iets als onderstaand, maar dat werkt dus niet.

[code:1:86fd786449]on (release) {
gotoAndStop(_parent.form);
}[/code:1:86fd786449]

wie kan me even verder helpen…

_parent.gotoAndStop(form) misschien?

helaas...

Kan je anders het flash voorbeeld eens posten ? En werkt _root.mc_naam. ... niet ?

Je probleem zit 'm waarschijnlijk in 2 dingen:

gotoAndStop() moet in in het niveau boven je ‘gebeuren’; _parent.gotoAndStop() in je geimporteerde swf dus.

Je variabele ‘form’ staat ergens gedefinieerd, daar moet je naar verwijzen.

Probeer _parent.gotoAndStop(“jouwLabelNaam”) eens om te testen bijvoorbeeld. Als dat wel werkt, weet je in ieder geval of je gotoAndStop op het goede niveau aankomt, maar je variabele niet gevonden wordt.

Als dat niet werkt dan is de ‘goto’ niet goed. Een script in een knop verwijst naar een niveau hoger; waarschijnlijk naar de geimporteerde swf. Je zou dan ‘_parent._parent’ moeten gebruiken.

@ konijn

Het verwijzen naar _root kan werken, maar is met enig risico. Wanneer je later de swf die de tweede swf inlaadt wilt laten laden door een derde swf, dan is de derde swf _root geworden. De verwijzing in de swf op het diepste niveau klopt dan niet meer.

[quote:67eb498892="konijn"]Kan je anders het flash voorbeeld eens posten ? En werkt _root.mc_naam. ... niet ?[/quote:67eb498892]

wat bedoel je precies met het ‘mc’ gedeelte (waar staat dat voor)

Posten doe ik later even, moet nu gaan koken voor mijn gezinnetje…

@Wim

er is geen sprake van een varialbele. Het stukje ‘form’ is een framelabel in de eerste laag.
Ik ga straks even verder proberen. Ik begreep zo snel je oplossing niet helemaal…

laterrrr

je kunt een label (zo'n vl;aggetje) meegeven aan mc's. zo ben je af van root of parant problems en heb je individuele indicatoren voor in flash.. beetje het principe van anchorpoints

Ook gelijk hoe diep een mc (Movie Clip) zich bevind ?

je moety hem natuurlijk wle goed aanspreken maar zo ver mijn bolleke kan bolwereken wel.. :)

als 'form' geen variabele is, moet die dan niet tussen aanhalingstekens?

gotoAndStop(“form”)

Klopt !

een download is te vinden op:

(url verwijderd)

Ik denk dat het echt niet moeilijk is, maar zoals met alles, je moet het even weten.

Bijvoorbaat dank voor de moeite.

Hey,

Nu ik het voorbeeld zie snap ik je probleem :slight_smile:
Zelf kan ik je (nog) geen oplossing bieden.
Je wil dus eigenlijk een extern ingeladen swf aanspreken dmv knoppen in de huidige swf.
Ik heb ooit zo eens iets gevonden op het forum van ultrashock.com .
Daar zitten de flash guru’s bij uitstek.
Stel je vraag daar eens en je zal wel direct een goed antwoord hebben.

Succes.

PS: Als je de oplossing hebt, kan je ze dan hier eens posten.

Eigenlijk is het precies andersom:

Ik wil dus eigenlijk de [b:bb878005f3]huidige[/b:bb878005f3] swf aanspreken dmv knoppen in een [b:bb878005f3]extern[/b:bb878005f3] ingeladen swf.

Evengoed bedankt, ik zal de ultrashock zeker bezoeken.

Ik weet niet precies wat je wilt aanspreken, want ik heb op 1 of andere manier moeite met het openen van de zip. Hieronder een stukje code dat in een externe swf tegen de hoofd-swf zegt dat ie naar frame 10 moet gaan.

Hoop dat je er iets aan hebt…

_level0.gotoAndStop(10)

Ik kon de zip wel openen en pille heeft gelijk '_level0.gotoAndStop("form")' werkt.

(verwarrend in je eerste post was ‘tweede laag’. Ik ging er van uit dat je de ingeladen swf genest had. Geplaatst in een laag dieper dan de eerste laag dus.)

Super bedankt, werkt! :P