Flash editor

Bestaat er een flash editor zoals marcromedio dreamweaver maar dan gratis?

Bedoel je een html editor?

Gaat het over Flash of Dreamweaver ?

Voor flash anders:
Iets gratis kan ik niet.
Er bestaat wel iets dat Swish heet, en waarvan je een 30 lange trail kan gebruiken.
Het zit vol met standaard text-effecten.
Maar of het ook voor mac bestaat weet ik niet :sealed: .

Voor dreamweaver:

• BBedit is een html (gratis) editor, maar niet wysiwyg !

Zoek anders eens op www.versiontracker.com

wel swf op internet is toch flash en die kan je met dreamweaver maken maar ik zoek een gratisse 'dreamweaver'

Je kan swf maken met Flash (MX), met Dreamweaver kom je niet verder dan (X)HTML pagina's, geen Flash-stuff in ieder geval.

[quote:3d57b8eab1="benj1989"]wel swf op internet is toch flash en die kan je met dreamweaver maken maar ik zoek een gratisse 'dreamweaver'[/quote:3d57b8eab1]

Gratis Dreamweaver bestaat niet :roll: Er zijn wel tal van andere (gratis) HTML editors te vinden op het net. Met Dreamweaver kan je overigens alleen maar .swf buttons maken, verder niks…

[url]http://www.macpoweruser.com/idraw/index.html[/url]

Met iDraw kun je ook (eenvoudige) Flash animaties maken. Is niet gratis maar wel goedkoop.

Jan

En zo eentje als macromedia Flash mx2004?

Nee, er bestaat geen gratis editor die de functies van Flash MX 2004 heeft of kan emuleren. Wil je flash-sites of presentaties maken dan moet je dit pakket echt aanschaffen.

• edit

Ik zie dat je 14 bent. Wellicht kun je via je school tegen een behoorlijke korting de echte Flash kopen. Er zijn ook websites die legaal (!) software verkopen aan studenten en docenten tegen een behoorlijke korting.
Helaas weet ik geen URL naar zo’n site, maar wellicht kan iemand anders hier verder helpen.