Flash en URL's

Ik ben wat aan aan het maken (althans ik probeer iets te maken) met flash. Nu ik ben een dikke vette n00b op flash gebied en ik zit met een probleem. [url=http://home.tiscali.be/demolbrugge/welcomehtml.html]hier[/url] heb ik al wat gemaakt. Nu je ziet daar een menu naar beneden komen. Op het menu item 'Media' staat een url naar google (gewoon om ff te proberen dat ik google heb genomen). Nu die url werkt enkel als het menu naar beneden komt, als de animatie gedaan is werkt de url niet meer. Hoe komt dat? Thx[/url]

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik zie helemaal niks als ik op je link klik :?

Heb je een pop up stopper ofzo? Want het opent in een pop up. En anders klik [url=http://home.tiscali.be/demolbrugge/Welcome.html]hier[url][/url]

dat was het inderdaad, heb verder geen antwoord op je vraag

Klikken op de knop 'media' brengt me niets verder.

Heb je een actionscript aan de knop gehangen dat hij ‘onclick’ (doe je bij ‘goto’) een url moet openen in een nieuw venster?
Als ik de omschrijving van je probleem lees dan denk ik dat je de actie op een verkeerde plaats in je animatie hebt gezet.
Hoe is je movie opgebouwd?

Waarschijnlijk is in de animatie op de keyframes de link verdwenen. Sourcefile zou een hoop helpen denk ik...

maak een keyframe aan in je motiontween verwijder de rest en trek deze weer naar de gewenste lengte. dan opnieuw een stop; in je keyframe en zou het weer moeten werken.

[offtopic] bruno

Leeftijd: 5

:stuck_out_tongue: ben je nou echt 5 jaar?
[/offtopic]

[quote:0b3426064b="hydro"][offtopic] :P ben je nou echt 5 jaar? [/offtopic][/quote:0b3426064b] Nee ha, even kijken waar ze de minimum leeftijds grens hadden, min. 5 dus... Als je 4 bent heb je pech.

Misschien een beetje off-topic.. maar verticale tekst leest echt onwijs ***** Maar voor een eerste keer is het wel toppie zeg! Dat moet ik nog voor elkaar zien te krijgen!

ik heb het idee dat je je menu gemaakt is a la drie popups. 1 voor zoasl ie er voor het eerst er uitziet / 1tje voor als je klikt / 1tje voor als je het wegklikt.

naar min idee heb je dus actie op het eerste gedeelte gezet. dus ff draf knippen en op deel twee van je mc zetten (daar waar je menu staat uitgeklapt…) en plakken maar.

Kortom GOED luck en hopelijk heb je wat aan deze wijsheid

( [ahum] :stuck_out_tongue: [/ahum] )

Ik was gisteren avond niet thuis en nu zit ik bij een vriend dus ik heb het nog niet kunnen aanpassen maar alvast bedankt voor de reacties.

Jah het is gelukt :D :D 8) 8) Ik moest gewoon enkele keyframes verwijderen. THX iedereen

[quote:3b36ba3636=“joram”]Misschien een beetje off-topic… maar verticale tekst leest echt onwijs *****
Maar voor een eerste keer is het wel toppie zeg! Dat moet ik nog voor elkaar zien te krijgen![/quote:3b36ba3636]

Jah het feit dat het wat klote is (dat is toch wat je bedoelde) is wel waar, maar ik zal er voor zorgen dat als je over een knop gaat dat er onderaan het menu komt op wat je wijst. BVB ik ga met men muis over MEDIA dan komt er onderaan het menu MEDIA te staan.
En bedankt voor je complimentje :slight_smile: