[FLASH] Extern actionscript inladen

Ik heb dus een code actionscript die ik in 20 verschillende fla's gebruik. Af en toe wijzig ik iets aan de code en dan moet ik 20 fla's aanpassen. Hoe kan ik nu maken dat ik op de MC waar de code opsaat extern laten inladen op de fla.

Dat ik de exteren code.as kan aanpassen en dat dat werkt op alle swf’s.

Dank.

In m'n actions layer op het eerste frame van een script heb ik staan :wink: : [code:1:7463c2851d]#include "actionscriptbestand.as"[/code:1:7463c2851d]

Kan ik dat dan ook niet op de MC zetten ? Want het moet altijd op een MC staan en als het op de eerstelayer op de eerste frame staat weet die toch niet naarwaar hij moet verwijzen veronderstel ik.

Ik kan het nu niet uittesten, ik zit op school :smiley:

Ik geloof wel dat je je .fla wel elke keer moet exporteren wil de swf gebruikmaken van de aangepast code in het .as-bestand. Dus moet je nog steeds twintigmaal exporteren, vrees ik.

De script kan ook gewoon in een frame staan hoor, hoeft niet perse in een movieclip.

oplossing is denk ik zonder elk flaatje opnieuw te publiceren om een swf te maken van je code en die met LoadMovie te importeren. dan zijn de functies die je daarin aangemaakt hebt aanroepbaar in de target die je meegeeft aan loadMovie. vb: script.swf(first frame actions): [code:1:1c4f53a582] function traceMe(){ trace("test"); } [/code:1:1c4f53a582]

test.swf(firstframe actions):

[code:1:1c4f53a582]
_root.createEmptyMovieClip("script",1);
_root.script.loadMovie("script.swf");
[/code:1:1c4f53a582]

test.swf(button actions):

[code:1:1c4f53a582]
on(release){
_root.script.traceMe();
}
[/code:1:1c4f53a582]
hoop dat je er wat aan hebt…

Bedankt iedereen !!

De code van WebJ deed het :smiley:

En weer een probleem uit de wereld :)

Veel succes met het actionscripten en je website verder!