FLASH: .fla of .swf naar .mov ?

Ik heb het hele internet afgezocht naar een manier om goede quicktime films te maken van een flash bestand.

Je kan vanuit Flash exporteren als Quicktime movie. Maar dan mis je geluid (ook al kan je dat wel instellen ?!) en movie-clips staan stil in je hoofd tijdlijn.

Je kan ook .swf’s openen in Quicktime. Die draaien goed. Maar als je ze exporteert als iets anders heb je de zelfde problemen als hierboven.

Wie kan mij helpen?

Zo mogelijk graphic symbols van je movieclips maken en movieclips vermijden als je filmpjes wil exporteren. Je kunt sowieso het beste movieclips zoveel mogelijk vermijden (behalve voor webdesign en interactiviteit). Een graphic symbol heeft ook gewoon een tijdlijn.

Misschien een optie om de .swf heel groot af te spelen en gelijktijdig op te nemen met een andere tool, SnapzPro o.i.d. Filmpje op "loop" een opnemen maar. Daarna in iMovie of FCP knippen tot een film met correct begin en einde. Exporteer als Quicktime en presto!

Het is niet te doen om alle movieclips uit elkaar te slopen en vervolgens op één tijdlijn te zetten, althans, da’s mijn ervaring.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18453

Heet ScreenRecord. De volledige versie kost $20,- dus da’s redelijk te doen.

Ik heb gemerkt dat het WEL lukt vanuit Flash als je publish-settings goed hebt staan (o.a. Flash 5 compatible aanklikken en beveiliging uit vinken). Alleen geluid blijft een probleem.

Tip van collega Ingrid:

-als je een fla hebt met in de hoofdscene een enkel frame, dan werkt het
inderdaad niet. Maak dan de hoofscene net zolang als het aantal frames dat
je flashfilmpje in werkelijkheid duurt.
-wat enorm helpt: bij de publish settings Flash en Quicktime aanvinken, maar
dan bij het Flashvenster invullen dat de .swf compatible moet zijn met Flash
5. Dan draait je .mov wel in QuickTime

Wonderbaarlijk, maar waar…