Flash: inlaad probleem Safari + hitTest pobleem

Ik heb enkele Flash probleempjes...

Laten we beginnen met het eerste probleem:
Ik heb een movie clip die (random) een foto uit een php file haalt en inlaadt. Dit werkt allemaal fijn, maar nu heb ik ook een knopje die diezelfde functie aanroept met als doel een nieuwe foto in de movie clip te laden. Dit werkt in alle browsers behalve in Safari…
Hier het tweede knopje van links, links onderaan de foto.
<edit> Deze ‘bug’ is sinds de update naar 10.3.9, maar ook in 10.4.1 is ie nog aanwezig.

Een tweede probleem waar ik niet meteen een oplossing voor kan vinden:
In het menu bovenaan zijn er twee vlakken die ‘opengaan’ en het menu tonen als je er met je muis over gaat. Dit werkt op zich mooi, maar als je op het vlak staat en te snel de oppervlakte van de swf verlaat, blijft het menu open staan… Ook bij het vernieuwen van een pagina blijft er soms ééntje open staan. Dit probleem heb ik in alle browsers… Linkje
Ik gebruik deze code:

[code:1:01dd699fe3]// mBOX is het vlak dat de detecteert of je muis erover gaat.
mBOX.onEnterFrame = function() {
sTT = this.hitTest(_xmouse, _ymouse, true);
if(sTT == true){
oPN(); // functie om het vlak weg te laten faden
} else {
cLS(); // functie om het vlak terug te laten komen
}
}[/code:1:01dd699fe3]

Alvast bedankt!

PS niet letten op de rest van de pagina/site, deze is nl. nog verre van klaar!

Je kan toch met een roll-over functie werken en zetten dat de muiscursor geen handje mag blijven.

Zoiets als dit dus:

[code:1:1c432ee69a]_root.mbox.onEnterFrame = function() {
this.onRollOver = function() {
this.useHandCursor = false;
trace("fade in");
};
this.onRollOut = function() {
this.useHandCursor = false;
trace("fade out");
};
};
[/code:1:1c432ee69a]

Ik heb het niet getest.

Steek er ook een onReleaseOutside in.

Mijn mening en indruk van de site:
Een té hoog group94 gehalte (die vlakken, lettertype, soort navigatie, positionering).
Het is een site voor een scoutsgroep, werk conceptgericht!

[quote:1aba05c55f="konijn"]Je kan toch met een roll-over functie werken en zetten dat de muiscursor geen handje mag blijven.[/quote:1aba05c55f] Oorspronkelijk had ik dit systeem maar dat zijn een 40-tal regels script meer, vandaar dus voor deze oplossing. Bij de manier die jij voorstelt moet de functie ook nog eens worden aangeroepen voor het menu onderdeel. Want hij denkt namelijk dat als je op een andere movieclip gaat dat je van de oorspronkelijke bent (wat ook zo is, maar dat moet ik je waarschijnlijk niet meer uitleggen :wink:).

[quote:1aba05c55f=“konijn”]Mijn mening en indruk van de site:
Een té hoog group94 gehalte (die vlakken, lettertype, soort navigatie, positionering).
Het is een site voor een scoutsgroep, werk conceptgericht![/quote:1aba05c55f]
Absoluut waar, maar de huidige site (een ramp in safari) heeft ongeveer dezelfde indeling (alleen het menu niet), en er werd door de vorige makers ons gevraagd hier niet tè veel van af te wijken.
Wees gerust dat ze nog speelser wordt, zoals ik al in mijn oorspronkelijk bericht zei: alleen het fundament staat al recht, we hebben nog een hoop werk.