Flash Layout

Yo entertainers 8)

Is er hier iemand die enig idee heeft, hoe je een site zo maakt, dat deze volledig in flash is, waar je bijv. 1 ding rechts hebt uitgelijnd (kleuren kiezer enzo) en als je je scherm verticaal groter maakt, hoe het kan dat die content zich aan de grote aanpast (witte content vak) Ik vind dit zeer mooi, maar vraag me af hoe ze dit flikken?

Site

Ik heb je vraag achtmaal doorgelezen, maar ik schijn het nog steeds niet te begrijpen. Ik wil je graag helpen, maar kun je je vraag even anders / duidelijker formuleren?

[quote:09413aebef="Jesper"]Ik vind dit zeer mooi, maar vraag me af hoe ze dit flikken?[/quote:09413aebef] Dat is vrij simpel, Flash heeft daar standaard functies voor. Die leer je kennen als je een cursus volgt of het handboek leest.... RTFM!! :lol:

Sybke, snap je niet precies wat er bedoeld wordt :oops: Ik had de Engelse groene versie gekozen en als ik mijn scherm verticaal groter of kleiner maakte schoof dat pijltje links mee en veranderde het content-vlak. Nu kan ik je dit alvast zeggen: [code:1:4a4ef31b9c]<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0" name="movie" width="100%" height="100%" align="middle" id="movie"> <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" /> <param name="movie" value="swf/loader.swf" /> <param name="quality" value="low" /> <param name="scale" value="noscale" /> <param name="menu" value="false" /> <param name="salign" value="lt" /> <param name="bgcolor" value="#FFFFFF" /> <embed src="swf/loader.swf" quality="low" scale="noscale" salign="lt" bgcolor="#FFFFFF" width="100%" menu="false" height="100%" name="movie" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" /> </object>[/code:1:4a4ef31b9c] Door width en height als 100% in te vullen ben je al een heel eind. Wat er verder instaat, zoals salign="It" zal waarschijnlijk betrekking hebben op het contentvlak dat dan kleiner moet worden en niet de hele site!

Maar als je de flash file zelf kunt schalen, dan schaalt alles mee, dus ook de plaatjes en lettertypen. Hoe kan dat dan? En helemaal rechts, heb je iedere keer een animatie, maar als je je scherm kleiner maakt, ontstaat er geen scroller. Kun je een animatie dan in de BG stoppen?

Dat laatse weet ik wel. In flash heb je de document rand, maar daarbuiten kun je ook items plaatsten. De brouwser geeft geen scroller voor deze stukkken.

Wat ik niet snap is de onderkant van het witte kader die steeds opschuift als je het browservenster hoger maakt.

Ik heb er zelf nooit mee gewerkt maar ik weet dat je met actionscript MovieClips en dynamische tekstvlakken, dmv Flash Components, propotioneel kunt laten schalen naar de venstergrootte zonder dat de flash-movie dat doet of dat de flashmovie niet-proportioneel schaalt. Dus, ergo er zal wel wat over in de handleiding staan. Kijk anders eens op [url=http://www.flashkit.com]Flashkit[/url].

publish je site op 100% en zet in je AS: [code:1:cbea5f7c20] Stage.align = "TL"; Stage.scaleMode = "noScale"; [/code:1:cbea5f7c20] nu wordt je flash linksboven gelijnd. je kan het ook anders instellen...

je kan dan de posities berekenen waar je iets wil…
rechtslijnen zal zoiets worden:

[code:1:cbea5f7c20]
mc._x = Stage.width-mc._width;
[/code:1:cbea5f7c20]