flash mx creative suit en nog meer op welke laptop

Ja sorry er lopen al meerdere draadjes hierover maar ik vond er niet echt mijn antwoord. Ik zit te twijfelen tussen een i book of powerbook (zoals zovelen). Maar welke draait nu echt lekker met de volgende progamma's adobe crative suit,flash mx freehand mx,fireworksmx dreamweaver mx. Dus zoals je ziet is het alleen maar grafische software. en is voor deze progamma's een 14 inch voldoende.

de g4 die in beidde laptops zit maakt niet zoveel uit, je moet voldoende ramgeheugen erin hebben. wat een powerbook voor heeft is dat het allemaal er wat gelikter uitziet en dat je breedbeeld kan hebben. ik zelf werk met een 14 inch g3 ibook en vind dan dat de hulpvensters in de grafische en webdesign programmas in de weg zitten, dus voor thuiswerk een tweede monitor is geen overbodige luxe. maar waarom wil je een laptop? als je het wil om mobiel te zijn en bij klanten werk laat zien waarom dan niet de 17inch nemen, dan heb je ook meteen een goede binnenkomer.

daan.

[quote:5653df8bf4="hansenonline"]de g4 die in beidde laptops zit maakt niet zoveel uit, je moet voldoende ramgeheugen erin hebben. wat een powerbook voor heeft is dat het allemaal er wat gelikter uitziet en dat je breedbeeld kan hebben. ik zelf werk met een 14 inch g3 ibook en vind dan dat de hulpvensters in de grafische en webdesign programmas in de weg zitten, dus voor thuiswerk een tweede monitor is geen overbodige luxe. maar waarom wil je een laptop? als je het wil om mobiel te zijn en bij klanten werk laat zien waarom dan niet de 17inch nemen, dan heb je ook meteen een goede binnenkomer.

daan.[/quote:5653df8bf4]

Ja dat is natuurlijk helemaal mooi alleen mijn budget laat een 14 ibook of 15 inch toe.
Ik wil inderdaad mobiel zijn.
Ik fotografeer namelijk portretten, bruiloften en nog meer dingen maar puur hobbymatig.
Dit doe ik met een aantal fototoestellen waaronder een digitale spiegelreflex
En ik vind het wel handig om dan gelijk te kunnen kijken of de foto’s geslaagd zijn of niet.
Want de rest van mijn analoge camera’s gaan toch de langzamerhand de deur uit.
Want ik grijp steeds meer naar digtaal.
Voor mijn werk ben ik grafisch ontwerper en neem vaak werk mee naar huis.
Maar ook ontwerp in mijn vrije tijd nogal eens wat voor bedrijven.
En het gaat dan om van alles van webdesign tot logo’s to gevelreclame.
Vandaar dat ik mobiel wil zijn.
En ja zo’n 17 inch staat natuurlijk wel lekker hip maar ik heb niet van die hippe centen, snap je.
Het is allemaal nu nog voor de hobby

dan zou ik een 12inch nemen voor onderweg, is niet zo groot om mee te nemen en een losse monitor en toetsenbord en muis voor het thuis werk. ik merk nu toch langzamer hand dat een laptop toetsenbord net iets te hoog is om lekker mee te werken de hele dag. ik doe alles op een 14 inch ibook. heb wel een tablet erbij gekocht, maar ga denk ik toch een los toetsenbord erbij kopen.

daan.

Voor grafisch werk.......een 15 inch Powerbook!!! Het breedbeeld is echt lekker werken en heeft 1 nadeel.....je wilt niet meer anders!! Je vensters kunnen lekker aan de zijkant en dan kan je toch nog bijna een A4'tje kan zien.

Maar je moet het zelf beslissen…

Succes met de moeilijke keuze!

Ik zou ook gaan voor een 15" PB. Ik heb er geen ervaring mee, maar de verkoper in een Apple Center vertelde dat de video kaart in de 15" veel beter is dan die van de iBook en de 12" PB. Volgens hem maakte het ook veel uit voor het gebruik van bijv. Photoshop. "En ook de nieuwe software die nog moet gaan uitkomen, werken veel beter op de ATI Mobility RADEON 9700 in de 15" aldus de Apple Center verkoper.

Als het budget het toelaat zou ik het zeker overwegen om een 15" aan te schaffen.