Flash MX - Dynamic text in MC

Yo mensen,

Ben weer ten einde raad. In mijn scene heb ik een MC MoveContent, met daarin een MC News. Daar zit ook een dynamic tekstvak met de variabele “sTextA” in die tekst moet laden uit een extern tekstbestand, news.txt. Maar hoe laat ik het zo werken dat het ook in een movieclip werkt? Ik kom er echt niet uit. Graag duidelijke code.

Thx :stuck_out_tongue:

Frame 1: [code:1:24a38ed9cb] MoveContent.News.sTextA="Loading news..."; stop(); myData = new LoadVars(); myData.onLoad = onLoadCallBack; function onLoadCallBack(succes){ if(succes){ MoveContent.News.sTextA=myData.myTekst; play(); } else{ myData.load("news.txt"); } } myData.load("news.txt");[/code:1:24a38ed9cb] Frame 2: [code:1:24a38ed9cb]stop();[/code:1:24a38ed9cb] Tekstbestand news.txt: [code:1:24a38ed9cb]&myTekst=Mijn eigen tekstinvoer[/code:1:24a38ed9cb]

Frame 1 gebruik je om de data te laden, in Frame 2 laat je de data zien.

Zorg ervoor dat je op frame 2 nieuwe keyframes gebruikt! Anders heb je kans dat de data niet getoont wordt…

Yo, Ik heb een beetje lopen klooien, maar is me nog steeds niet gelukt. Kun je me misschien een .fla geven?

Thx :stuck_out_tongue:

.... weet niet of je er wat aan hebt, maar deze had ik gisteren voor iemand anders gemaakt, komt eigenlijk op hetzelfde neer...

dynascroll.fla
dynascroll.swf
dynatekst.txt

Het gaat hier om een dynamic textvak in een movieclip. :wink:

zo, je wordt wel op je wenken bediend ;)

ik denk als je dit soort dingen niet kunt, even meer over “pathing” moet gaan leren. hoe je objects binnen movieClips aan kunt spreken, hoe “_parent” en “this” werkt etc.

hier kun je al heel wat leren:

http://www.actionscript.org/tutorials/intermediate/advanced_pathing/

En als ik nou eens een simpele mac gebruiker ben?

[quote:d6855fa6bf="Jesper"]En als ik nou eens een simpele mac gebruiker ben?[/quote:d6855fa6bf]

Dan moet je je niet aan dergelijke projecten wagen :wink:

Mensen help me nou, als het zo simpel is waarom mij dan niet een .fla geven. Een afbeelding zegt meer dan duizend woorden. Ennik kan heus wel wat actionscript maar dit lukt me gewoon niet

Thx

zucht....

Ik heb geprobeerd je te helpen met actionscript-code en ik heb je voorzien van een voorbeeld-fla waarin vrijwel hetzelfde probleem in werd opgelost, behalve dat het in een ‘MC’ stond… (hele kleine aanpassing)

Als je echt wat wilt leren zou ik Spazmaster zijn link eens volgen, en de tijd nemen om meer van dergelijke tutorials door te nemen…

Hier heb je een voorbeeld van een dynamisch geladen tekst in een dynamic textfield, IN een movieclip…
mctekst.fla
mctekst.swf
mctekst.txt
Maar als je mijn voorgaande voorbeeld niet zelf kunt aanpassen, verwacht ik niet dat je hier veel meer mee kunt…

succes…

Meneer Meeuwen

Die vla die u aanbied werkt niet als ik hem wil openen :roll:

[quote:eb13c113a3="Jesper"]Meneer Meeuwen

Die vla die u aanbied werkt niet als ik hem wil openen :roll:[/quote:eb13c113a3]

Bij mij ook niet , mss niet volledig geupload .

Sorry, in de tussentijd overgestapt op de nieuwste versie van Flash, en bestanden die daarin gemaakt worden kunnen niet geopend worden in MX...

Maar ze zijn wel opnieuw op te slaan, dus bij deze…
mctekst_mx.fla

iemand wordt hier voor een karretje gespannen.... :roll:

O.T. [quote:085b055a19="spazmaster"]iemand wordt hier voor een karretje gespannen.... :roll:[/quote:085b055a19]

Jawel, en al te goed is buur… Maar ja, beter goed gejat dan slecht verzonnen!

:slight_smile:

he, als je elkaar kunt helpen? waarom niet?

iedereen zit toch wel eens op een dood moment?

TADA–> en hop er staat weer een topic op het forum!