Flash MX en PHP gekoppeld

Ik wil op mijn flash siteje een systeem met een login en paswoord maken.

Ik vul mijn login en paswoord in en dan druk ik op de knop enter.
Maar na de druk op “enter” moet een extern php script kijken of het paswoord en login juist zijn .
Als het juist is opent er html pagina waar ik het nieuws kan aanpassen .
Als het fout is , moet het php script zeggen “Incorrect login/paswoord”
en moet dat dan naar de flash movie verzenden .

Ik heb echt geen idee hoe ik php aan flash kan koppelen en hoe ik dat tesamen kan laten werken.

Iemand een oplossing voor mij ??

Dank.

Jeetje hoe moet je dat nou uitleggen....

Ik zou in ieder geval gebruik maken van loadVars (zie support bij macromedia of je actionscript dictionary)… ik zal proberen een kort voorbeeld te geven:

[code:1:a45090515a]stop();
loginData = new LoadVars();

loginData.onLoad = function (success){
if(success){
if(loginData.Login==1){
gotoAndPlay("loginjuist");
}
else{
gotoAndPlay("loginonjuist");
}
}
else{
loginData.load("getLoginData.php?name="+name_field+"&password="+password_field);
}
}

checklogin = function(){
loginData.load("getLoginData.php?name="+name_field+"&password="+password_field);
}[/code:1:a45090515a]

de functie checklogin (onderin) kan worden opgeroepen als je op een button drukt: [code:1:a45090515a]on(release){
checklogin();
}[/code:1:a45090515a]

Op dat moment worden er variabelen geladen in het object loginData, vanaf een bepaalde locatie, in dit geval getLoginData.php. hieraan worden variabelen meegegeven. (let op de namen van de tekstvelden in flash!)

Dat php bestand moet variabelen in een bepaalde structuur teruggeven door gebruik te maken van php-opdracht echo:
echo “&Variabelenaam1=waarde1&Variabelenaam2=waarde2”;

zo kun je dus opgeven:
echo “&Login=1”;
om aan te geven dat de login juist is (na controle van velden met gegevens in database), of misschien onjuist ( echo "&Login=0 )

Let op dat het stukje [code:1:a45090515a] if(success){ … [/code:1:a45090515a] alleen controleert of de variabelen goed zijn geladen, dit geeft nog niet aan dat de login juist was!

vandaar:

[code:1:a45090515a] if(success){ // als de variabelen goed geladen zijn
if(loginData.Login==1){ // controle of login juist was
gotoAndPlay("loginjuist"); // indien juist
}
else{
gotoAndPlay("loginonjuist"); // indien onjuist
}
}
else{ // als de variabelen NIET goed geladen zijn, nogmaals de opdracht geven om de variabelen te laden
}
[/code:1:a45090515a]

Ik ga ervan uit dat je zelf wel weet hoe je in php moet controleren of de meegegeven variablen overeenkomen met gegevens in de database…

Damned! Dit soort dingen vind ik zo lastig om uit te leggen in tekst...

Misschien heb je meer aan deze link naar flashfreaks

Al bedankt Peter , maar ik denk na je uitleg dat ik het voor actionscript in flash ga houden , dat is wat simpelder :P

Dat koppelen enzo lijktme veel te moeilijk en daar ga ik zeker binnen een maanden nog eens op terug kijken .

Maar nu , hoe kan ik dan zelf in flash iets maken als login==varlogin && pass==varpass geturl …

Want van actionscript ken ik zeker niets .

Maw

Als in flash [code:1:e828f09f26]
on (release) {
if (password eq "wiferx") and (password eq "test") {
getURL("news/index.php", "_blank");
else{
password = ""; and login =""
status="Incorrect paswoord/login"

}

}
[/code:1:e828f09f26]

De code in flash van de vorige post is wat ik denk dat het is , ik kom nooit aan een goed resultaat :?

Iemand die me kan helpen anders ??

Dank

[quote:68c39e3193="konijn"][code:1:68c39e3193] on (release) { if (password eq "wiferx") and (password eq "test") { getURL("news/index.php", "_blank"); else{ password = ""; and login ="" status="Incorrect paswoord/login"

}

}
[/code:1:68c39e3193][/quote:68c39e3193]

Komt al aardig in de buurt :wink:

Mijn versie zou zijn:

[code:1:68c39e3193]
on (release) {
if (login == "wiferx" && password == "test") {
getURL("news/index.php", "_blank");
else{
password = "";
login ="";
status="Incorrect paswoord/login";
}
}
[/code:1:68c39e3193]

jouw if-statement klopte niet…

En let er op dat de input-fields in flash de variabelen ‘login’ en ‘password’ gebruiken…

Als ik het paswoord ingeef en dan ook het login , dan werkt alles corect , maar als ik nog niets ingeef en gaan naar de admin scene dan geeft gij dit weer : [img:f2152da677]http://www.wiferx.be/test.jpg[/img:f2152da677]

Hoe zou dat komen

[quote:e7a7113743="konijn"]Als ik het paswoord ingeef en dan ook het login , dan werkt alles corect , maar als ik nog niets ingeef en gaan naar de admin scene dan geeft gij dit weer : [img:e7a7113743]http://www.wiferx.be/test.jpg[/img:e7a7113743]

Hoe zou dat komen[/quote:e7a7113743]

Ik heb het al gevonden , ik had op de tekstvelden een instance name en een variabele meegegeven , nu is het opgelost :smiley:

Hey,

Misschien kun je een werkend voorbeeld op internet zetten? :stuck_out_tongue: Dat inloggen met flash via PHP vind ik ook interessant, maar bij mij wil het dus ook niet echt lukken.