Flash MX - filesize vraag

Ik werk sinds kort met flash mx en kan het zo zijn dat de swf's nu groter zijn dan als je met de "ouwe" flashversies werkt?

vind het een beetje raar. ik heb nu een fla met 4 layers. op 1 layer draait een kleine (go to and play script) morf van een foto die van 100% naar wit gaat.

afmeting is 800x 600pix.

Iemand een idee? ThNX

Mmmmm....

Kan het zo zijn dat je je foto even opnieuw moet importeren maar dan met een kleinere bestands groote. Wellicht dat het 'm daarin zit.

Gebruik je je beelden als movies, of buttons? Zodat je time line maar een frame of 4 is. Als je zo min mogelijk doet in je main-timeline en zoveel mogelijk doet in movies en buttons wil dat ook nog wel eens wat ruimte besparen.

suc7,
daPOKERt

nee, flash mx maakt juist de bestanden kleiner!

probeer maar eens : eerst opslaan als flash 5 en daarna opslaan als flash mx

en stomme oplosing kan ook zijn, om niet de foto te tweenen, maar een graphic van 100% alpha naar 0% te tweenen.

Jør gaf het goeie antwoord al...tweens maken je swf loodzwaar. Beter is alpha's te gebruiken. Verder is er in MX een mooie functie bijgekomen:

[img:23078d2a32]http://www.xs4all.nl/~syndic/temp/publish.jpg[/img:23078d2a32]

leg dat eens uit?

ff voor de goede orde…

mm frame 1 staat een foto en op frame 10 moet ie wit zijn.
maar jullie hebbben het over niet tweenen maar met alpha werken. hoe dan ? via een script? als ik foto van zichtbaar naar wit wil veranderen gaat dat toch viaz tween? of worrikgeknou?

THNX

Ik denk dat je gek word idd. :P

nope…ff serieus nu: maak een nieuwe layer aan boven de layer waar je foto in staat, zet op die bovenste layer een graphic (wit vlak) en zet op frame 1 de alpha waarde op 0, en op frame 10 de alpha waarde op 99 (geen 100, anders wordt je overgang schokkerig), maak een tween aan tussen die frames en voilá, een prachtig schitterende overgang van foto naar wit vlak… :stuck_out_tongue: :wink:

Je blijft dus wel tweens gebruiken alleen tween je nu alleen maar een witte graphic die praktisch nix weegt… 8)

domdomdom!

NATUUURLIJK!

vet clever :wink:

zeg, weet jij toevallig ook of “edit center” nog in f5 mx zit?
ik zoek me suf!

THNX

Je bedoelt die functie om het middelpunt van graphics en mc's te veranderen? Hmmm... gebruik ik eigenlijk zelden, ff zoeken :D

is handig dingetje...

als je wijzers voor een klok wil maken of een bepaalde tween met guided of orient to path …

Klik in tools op de FreeTransform Tool (Q). Dan kun je het centrum van een (aangeklikte) graphic verschuiven.

cool !

thnx wel verdomd sneaky verstopt … :wink:

OK dan! Zoektocht gestaakt :P idd. verdomd diep weggestopt

maar gelukkig weten twee meer dan 1!

hatsa… kan ik U nog ergens mee helpen?