Flash MX: mailto button

Waarom kan ik het volgende actionscripje niet meegeven aan een button:

[color=red:5a266bd9d3]on (release) {
getURL(mailto:naam@bedrijf.nl);
}
[/color:5a266bd9d3]

Ik krijg de volgende foutmelding:

[color=red:5a266bd9d3]Error Scene=contact, layer=michel.but, frame=36:Line 2: ‘)’ or ‘,’ expected

Error Scene=contact, layer=michel.but, frame=36:Line 3: Unexpected ‘}’ encountered
}

Total ActionScript Errors: 2 Reported Errors: 2[/color:5a266bd9d3]

Probeer eens met:

[code:1:04dcc3ff96]on (release) {
getURL("mailto:admin@website.com");
}[/code:1:04dcc3ff96]

Klopt, THANKS

Voel me echt stom dat ik hier weer een half uur mee bezig ben geweest.

I know the feeling.... 95% van de tijd ben ik aan het troubleshooten... als ik die typfoutjes van mij nou eens niet zou maken, zou alles zooo snel gaan :)

[quote="Thom"]Waarom kan ik het volgende actionscripje niet meegeven aan een button:

[color=red:d6bafb08d2]on (release) {
}
[/color:d6bafb08d2]

aangezien je tussen de haken iets tikt dat ie letterlijk moet lezen en neit als een instructie (stel dit zou kunnen), MOET je het tussen " " zetten. Anders is het een variabele en het moet een string zijn.

TADA! ook weer verklaard! nee ff zonder dollen zo weet je ook wwarom ie het niet deed.

[quote="Thom"]Waarom kan ik het volgende actionscripje niet meegeven aan een button:

[color=red:9f34ace9f4]on (release) {
}
[/color:9f34ace9f4]

aangezien je tussen de haken iets tikt dat ie letterlijk moet lezen en neit als een instructie (stel dit zou kunnen), MOET je het tussen " " zetten. Anders is het een variabele en het moet een string zijn.

TADA! ook weer verklaard! nee ff zonder dollen zo weet je ook wwarom ie het niet deed.