Flash [MX] Roll over van knop

Ik heb een knop , en bijde actie door actionscript op die knop met er een MC tevoorschijn komen en als ik over die knop beweeg dan moet de MC met mijn muiscursor mee bewegen .

Zoals op www.daviesinteractive.com , maar dan in flash (version 3).

en als ik eraf ga , dat alles weer normaal is , maar hoe da ik dat ?

Thx

voor Flash3 weet ik het jammer genoeg niet. In FlashMX kun je een knop maken met daarin het volgende script:[code:1:66fb6a4122]on (rollOver) { startDrag("_root.volgen"); _root.volgen.gotoAndPlay(2); }on (rollOut) { _root.volgen.gotoAndStop(1); }[/code:1:66fb6a4122] [i:66fb6a4122]_root.volgen [/i:66fb6a4122]is hier de instance name van een movieclip met in het eerste, lege frame een stop action, en aan het eind een gotoandPlay action waarin naar frame 2 wordt gestuurd. Op frame 2 staat dan de tekst die met de muis meegaat. Ga je over de knop dan begint declip te spelen en wordt hij door je muis gesleept. Ga je eraf dan stopt de clip weer. Ik weet niet of dit ook kan in flash3...

Henk

Die version 3 dat verwijst naar die knop op die site :P

Ik zelf heb MX

[quote:513973506e="konijn"]Die version 3 dat verwijst naar die knop op die site :P

Ik zelf heb MX[/quote:513973506e]
O.K. dan moet het wel lukken :smiley:

Ik heb het juist geprobeert , maar het lukt niet :( Zo je me anders mss de fla kunnen mailen :roll: naar platkonijn@pandora.be ?

thx

verstuurd :)

[quote:9287e7a677="haka"]verstuurd :)[/quote:9287e7a677]

Bedankt

mmm,,,

moet je niet ook je visible aan zetten op over en uit zetten op out?

In bovengenoemd voorbeeld had het tevoorschijn komende clipje een leeg eerste frame, en was dus onzichtbaar. Maakt het uit qua grootte?

ik meende dat vai AS het scheelt in bestandgrootte