Flash MX Scrollbar Component

Hoi lui,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een movieclip met daarin een dynamic tekstvak. En buiten de movieclip heb ik de scroller, en dat wil ik graag zo houden. Maar als ik dan bij dat scroll component als target: MyMovieClip.Tekstvak.text intype dan pakt ie hem niet. Als ik de scrollbar in dezelfde timeline als het tekstvak zet, dan pakt hij hem zo wel: Tekstvak.text

Is het zo dat je een scrollbar component niet kunt gebruiken wanneer ie niet in dezelfde timeline staat als het tekstvak? En zo ja, weet iemand er een oplossing voor?

Thx :slight_smile:

Volgensmij moet die, zoals jij zegt, in dezelfde timeline als het tekstvak. Oplossing voor daarbuiten weet ik zo gauw niet, ik neem aan dat je het al met _root. hebt geprobeerd?

Denk er wel aan dat het gebruik van components je bestanden heel erg groot maakt, het vreemdste vind ik nog dat als je een leeg fla-bestand maakt, die is heel klein, er dan een component inzet, je fla-bestand wordt in een kee veel groter. De component verwijderd en een lege fla overhoudt, het bestand nog wel groot blijft.

[quote:5bd15c5dfb="WebJ"]... de component verwijderd en een lege fla overhoudt, het bestand nog wel groot blijft.[/quote:5bd15c5dfb]

Trucje daarvoor is het FLA bestand onder een andere naam op te slaan :wink: Zodra je’m dan weer opent heb je weer je originele bestandsgrootte terug. Raar maar waar :slight_smile: