Flash [MX] Scroller vraag

Ik heb nu iets dat dmv deze code een extern txt bestand men nieuws leest : [code:1:8418a409e9]sTextA = "Ophalen ..."; loadVariablesNum("news.txt", 0); [/code:1:8418a409e9]

En een dymanic txt vlak met als variabele :

[code:1:8418a409e9]sTextA[/code:1:8418a409e9]

Dus wordt de txt in dat vlak geladen , maar hoe kan ik maken dat ik dmv 2 buttons in dat vlak kan scrollen ?

Wat is de actionscript op de buttons en mss aan andere code dat moet aangeven of er kan gescrolt moet worden ofzo ??

Alvast dank

Hiervoor heb ik al reeds een mooi voorbeeld van Syndic gekregen.

Waarvoor dank.

gebruik de Scrollbar Component die bij Flash MX wordt geleverd zou ik zeggen. je hoeft hem alleen even op de stage te slepen vanuit de components panel, en dan kun je hem verwijderen. op dit moment bevindt de Scrollbar zich nog in de library.

je kunt het dan met de volgende actionscript aanroepen:
(tf is de instance name van de textfield.)

[code:1:99482db5e0]
// Dynamically attaching Scrollbar Component
initialization = {_targetInstanceName:"tf", horizontal:false};
attachMovie("FScrollBarSymbol", "myScrollbar", 2, initialization);
myScrollBar._x = tf._width;
myScrollBar._y = tf._height;
myScrollBar.setSize(tf._height);
[/code:1:99482db5e0]

Het lullige is alleen dat de scrollbar component het niet doet bij dynamisch ingeladen text :roll: :wink:

[quote:e528688020="Syndic"]Het lullige is alleen dat de scrollbar component het niet doet bij dynamisch ingeladen text :roll: :wink:[/quote:e528688020]

Onzin! Ik heb het wel werkend…

Zien! :P

Ik kan de module waarin ik het nu werkend heb niet laten zien omdat die nog niet helemaal af is, maar speciaal voor jou zal ik zo even een voorbeeld in elkaar zetten, en het naar je mailen!

Het gaat dus om: een textbox met scrollbar-component, werkend met dynamisch geladen tekst?

[voorbeeld verzonden…]

Hey Peter... mailtje ontvangen :wink: Ga 'm zo ff rustig uitpluizen. alvast bedankt 8)

Ben benieuwd! :)

IK heb dus voor [url=http://www.ultimateboatparty.nl/]deze[/url] site uren zitten pielen met

[code:1:515472f601]on (release) {
loadVariables("shoutbox/shoutbox.php", "_root.shouts");
}[/code:1:515472f601]

loadVariables… daarmee kreeg ik het niet voor elkaar. Ben ook niet zo’n super actionscript held :smiley:

Jouw voorbeeld is clean & helder. Heb ik wat aan… nogmaals bedankt :wink:

Graag gedaan! :)

volgens mij werkt de scrollbar alleen maar op dynamic textfields hehe :p

misschien ook wel statisch maar het in iig bedoeld voor dynamic textfields.