Flash naar TV??

ik ben bezig met een soort animatiefilmpje in flash dat bedoeld is om op DVD te branden zodat zeg maar elke gewone mens het thuis in zijn DVD speler kan steken en afspelen.

Mijn flash document is 720x576 pixels (ik had me laten vertellen dat dit de juiste grootte is) en ik ben van plan het dan te exporteren naar mov (op ware grootte en goede qualiteit) om het vervolgens met Toast op DVD te branden. Mijn vraagjes zijn nu als volgt …

1. Is dit de juiste grootte van flash document?
  2. Kies ik best PAL om het te branden? of hoe zit dat nou juist?
  3. Hoe en op welke grootte worden vb. de welbekende animatiefilmpjes voor MTV tijdens de commercial break aangeleverd? (resolutie en formaat?)

alvast erg bedankt!

1) ja volgens mij wel 2) als je het in europa uitzend wel ja. PAL is de standaard hier. 3) volgens mij ook gewoon het formaat wat je zelf al aangaf en dan 72dpi geloof ik.

Ik heb pas een flash animatie voor een tv-spot gemaakt. Die moest ik aanleveren in idd 720x576px, 25 fps, 72dpi en dan als een bestandenreeks in tiff of Targa.

Flash > export mov > open in QT > export als sequence [reeks bestanden].

Heb je daar iets aan? Waarschijnlijk laden ze de reeks in director/FCP ofzo?

nice! In [url=http://www.jigger.be/clients/scripts/8media/forum/emailform/movie/]het filmpje[/url] (nog niet veel, ben pas bezig) is het de bedoeling om wat van men werk te laten zien dus ik zou toch graag een kwalitatief beeld verkrijgen. mijn framerate is wel 48 fps nu in mijn flash bestand maar dat kan natuurlijk niet zo'n kwaad. Ik heb het filmpje nog niet op dvd gebrand maar ik hou jullie op de hoogte of het goed is gelukt enzo.

erg bedankt voor de reacties!

Als je geen vertekening in je animatie wilt hebben dan moet je de animatie maken op 768x576 en dit vervolgens schalen naar 720x576, en verder PAL aanhouden.