Flash naar vector filmpje?

Weet iemand of het mogelijk is, dat als je in flash een filmpje importeert je hem dan om kan toveren tot een vector filmpje? Ik heb al wat geprobeerd met convert to keyframes en dan wil ik ieder frame "Trace Bitmap Image" doen maar het zijn geen graphics.

Is er misschien iemand die het is gelukt?

Thx :stuck_out_tongue:

Voor zover ik weet kan je video niet importeren en elk frame tracen, waarmee ik niet zeg dat het niet kan. De trace in flash is de max, maar heeft zijn beperkingen, de helft van het werk gebeurt vooraf. àls de animatie niet te groot mag zijn, er goed moet uitzien en snel moet kunnen afspelen tenminste ;) ik doe het zo: - filmpje openen in Video App als FCP of AE of zo, - Image sequence exporteren als jpegs aan bvb 18 fps, - de reeks beelden die je dan hebt openen in Photoshop, contrast verhogen en eventueel een beetje median geven, - als gifs in 2 kleuren exporteren via 'save for web', - importeren in flash, - elk frame tracen. 'k weet het, veel werk, maar als je met actions en batch processing kan werken in photoshop valt het echt wel mee.

groets!
tost

Hey, Kun je misschien iets laten zie wat je gemaakt hebt?

:roll:

In Flash 5 werd een geïmporteerd filmpje frame voor frame over de timeline verdeeld, en kon je elk frame tracen. In Flash MX kun je dat niet meer volgens mij, omdat films nu geïntegreerd kan worden in flash. Maar met MX kun je dit wel omzeilen: importeer een film, maak de afmeting van het flashdocument evengroot als de film, en kies dan [i:0d811be62e]File > export movie [/i:0d811be62e] en kies bij[i:0d811be62e] Format [/i:0d811be62e]voor een [i:0d811be62e] sequence[/i:0d811be62e]. Die sequence kun je dan weer importeren, met als resultaat een reeks gifs of jpg's die getraced kunnen worden. Jammer genoeg zijn met flash gif's etc. niet als batch te bewerken.

tuurlijk :) op [url]http://www.limitsghent.be[/url] bvb, (de taggers die in de rechterbovenhoek komen als je op een menu button klikt komen van video, ongeveer 20 à 25 kb per filmpje) of wacht, rechtstreeks: [url]http://www.limitsghent.be/main_taggers/tagger2.swf[/url] (er is een tagger2, 3, 4, 5, en 6)

trouwens, over flash batching in osx:
ik heb de app QuickeysX zitten, om shortcuts te customizen. Nu heb ik een aantal opeenvolgende acties in flash als een reeks van toetsen induwen onder één shortcut in Quickeys gestoken, bvb om hele reeksen beelden te tracen:

shortcut aangemaakt: CMD+* (appeltje asterisk)
voert de volgende stappen uit:

• select all (enkel img seq. layer is unlocked)
  • select menu “modify>trace bitmap” (brengt trace bitmap menu naar voor met zelfde settings als de laatste keer ervoor)
  • hit enter (ok for trace bitmap menu)
  • hit comma (move to next frame)

als je dan voor je eerste beeldje de trace settings goed zet, en alle beelden mooi gelijkwaardig zijn van kleur en zo (daarom juist de photoshop preprocessing), kan je gewoon CMD+* drukken en je ziet 'm selecteren, trace bitmap openen en weer sluiten en naar 't volgende frame gaan in één halve seconde, jawel. en daar ga je dan, CMD* paf paf paf CMD* paf paf paf etc etc… :slight_smile:

noem het halfautomatisch, maar 't bespaart mij heel veel tijd :slight_smile:

groeten!
tost

[quote:f5cdfb773f="tost"]noem het halfautomatisch, maar 't bespaart mij heel veel tijd :)

groeten!
tost[/quote:f5cdfb773f]
Hé, goeie tip! :smiley:
Ga ik ook eens uitzoeken.

Hey, Zoiets zocht ik al, maar hoe kom ik aan QuickeysX? En heeft iemand nog een goeie tip om het geluid onder een filmpje te houden, dat als ik een serie getraced bitmapjes heb ik nog wel geluid kan horen?

Thx :stuck_out_tongue:

Ik heb de demo even gedownload, maar ik snap er niets van, hoe maak ik zo'n quickkey?

:?

[quote:8fa7c8be1e="Jesper"]Before I know I fixed another problem.[/quote:8fa7c8be1e] Before we know you've found another problem :P : [quote:8fa7c8be1e]En heeft iemand nog een goeie tip om het geluid onder een filmpje te houden, dat als ik een serie getraced bitmapjes heb ik nog wel geluid kan horen? [/quote:8fa7c8be1e] Dat kan toch wel onder een reeks beelden? In een eigen layer. Of gebruik dit script in een layer, met "geluid" als naam voor het geluid in Library > Linkage > export for Actionscript: [code:1:8fa7c8be1e]mijnGeluid = new Sound();

mijnGeluid.attachSound("geluid");

mijnGeluid.start();[/code:1:8fa7c8be1e]

[i:8fa7c8be1e]Oh, je bedoelt natuurlijk het oorspronkelijke geluidsspoor…[/i:8fa7c8be1e]
Dan zou je in Quicktime pro alleen het geluidsspoor moeten bewaren, en dan importeren in flash.