Flash ondersteuning in Safari

Mischien een domme vraag, maar hoe krijg ik flash ondersteuning in Safari, de plug in laat zich in mijn geval alleen in explorer plug ins installeren en een mapje safari plug ins kan ik al helemaal niet terugvinden.

Krijg dus deze foutmelding :

De pagina ‘S2store’ bevat materiaal met het MIME-type ‘application/x-shockwave-flash’. Er is geen plugin geïnstalleerd voor dit MIME-type, maar de benodigde plugin is vermoedelijk beschikbaar op de volgende pagina:

http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash

Wilt u deze pagina openen?

Heb hier : Install Flash Player 6 OSX maar dat is alleen voor explorer.

De flash (7 is de meest recente) plugin installeert zichzelf in Library/Internet Plug-Ins/. Je moet dan wel nog bij de Quicktime voorkeuren bij de Mime instellingen Flash uitvinken. Anders probeert Qt de flash bestanden weer te geven i.p.v. de Flash plugin.

Versie 7 van flash en shockwave erop gezet. Helaas krijg ik steeds dezelfde foutmelding, zelfs al is het in QT uitgevinkt, en in mijn mapje van internet plugins staat :

flashplayer.xpt
Shockwave Flash NP-PPC
QuickTime Plugin.plugin
NP-PPC-Dir-Shockwave

Kan dus niets met flash openen insafari.

Flash doet het bij mij dan wel, behalve op [url]www.ford.nl[/url] lekker vaag (deze werkt trouwens ook niet op Mac's IE)

Met deze omweg moet het lukken:

/Bibliotheek/Internet Plug-Ins > maak en alias van [b:b69b9d00f5]Shockwave Flash NP-PPC [/b:b69b9d00f5]
en versleep die alias naar ~/Bibliotheek/Internet Plug-Ins.

Dit kan je ook met andere plugins doen.

Bedankt allemaal voor jullie tips en reacties, ik heb het uiteindelijk voor mekaar gekregen, er stonden dus twee internet plug in folders op m'n HD, eentje gewoon in het systeem, maar als ik op mijn icoontje van eigenaar klikte en zo verder ging dan kreeg ik nog een folder plug ins, na daar alles ingesleept te hebben ging het meteen.

Bedankt allemaal.

@ Jef

Als je de enige gebruiker bent kan je de plugins in de map Thuis/Bibliotheek/Internet Plug-Ins zetten. Zo zijn ze echter niet meer bruikbaar voor andere Gebruikers.
Beter is ze in de bibliotheek van het hogere niveau nl. de HD/Bibliotheek te laten staan en enkel een alias van die plugins naar jouw Thuis te verhuizen.

Bedankt michelvdb, ben de enige gebruiker en ik heb het ook zo gedaan dat ik niet moet inloggen bij het opstarten, ik heb nu alles dus 2 maal geïnstalleerd ipv een alias gemaakt van mijn HD plug-ins naar mijn thuis plug-ins. Een alias is mischien beter dan eigenlijk een copie om geen conflicten te verkrijgen.

Nogmaals mijn dank
Groeten.