Flash & PHP probleem

Naar aanleiding van dit onderwerp ( http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=20544 ). Ben ik wat gaan experimenteren om via flash data in te geven en dan een php pagina te openen die een image (gif) genereert met die ingegeven waarden via flash.

Maar het lukt me niet :? .
Wie weet er raad ?

Ja kan alles download op www.freshface.be/test.zip .

Alvast dank.

Uhm, in je flash-bestand zie ik nergens een plaats waar dat plaatje moet komen, hoe dat plaatje gemaakt wordt weet ik, maar het moet ook weer terug naar Flash...

Probeer eens een lege movie clip op de stage te zetten met de naam im… misschien komt het plaatje dan daar…?

Het moet niet in flash hoor ! Het is dan de bedoeling dat hij de pagina rekenen.php opent en de image weergeeft met de waarden die je in flash hebt ingegeven.

Heb je wel de php module om plaatjes te genereren op je server. in osx zit at geloof ik niet standaard.

Ook is in de nieuwe versies de ondersteuning voor gif eruit, is ivm patenten geloof ik vervangen door png.

Het script werkt zo op men online server. Maar nu ik die waarden (vanuit de flash form) wil laden wilt hij niet.

Mijn 5 ct:

Voordat je (door een flash-formulier verstuurde) variabelen kunt gebruiken in php, moet je ze wel even definieren. Volgens mij na die regel met header(“Content-type: image/png”);

Ik denk dat het moet lukken met iets als [code:1:eb4b5a9bb8]$zin=$_GET[‘zin’];
$breedte=$_GET[‘breedte’];
$hoogte=$_GET[‘hoogte’];[/code:1:eb4b5a9bb8]

Wie weet helpt het?

Anders moet je even in je flash-code kijken… Je wilt het formulier versturen met de volgende code:[code:1:eb4b5a9bb8]loadVariablesNum("reken.php", "0", "GET");[/code:1:eb4b5a9bb8]

Misschien kun je beter daarin de url aanpassen om de variabelen door te sturen?
dus zeg maar in de vorm van: “reken.php?zin=” + zin + “&breedte=” + breedte + “&hoogte=” + hoogte + etc…

Succes in ieder geval

Ik zal het vandenavond eens proberen (zit momenteel op school). Maar als je de waarden in de url gaat gaan laden, is dat dan wel veilig genoeg ? Want dan kan je de waarden in de url wijzigen.

[quote:763854994c="konijn"]Want dan kan je de waarden in de url wijzigen.[/quote:763854994c] Maakt dat heel veel uit dan?