[Flash & PHP] Variables uit PHP checken in flash

Hoi allemaal, Ik ben bezig met een flash site en ik wil het volgende doen; Bij het 1e frame van flash controleren welke waardes variable "intro" in PHP 'aan' staan. Hij laad de variable van teksten prima in flash (via loadVars), maar hoe roep je variables aan in flash actionscripting van je php bestand.

Ik laad nu de PHP output in via de “&input=hier dan alle tekst” binnen in een appart bestandje, werkt allemaal geweldig. En nu wil ik checken of “&intro=j” is in flash. Zo niet dan moet hij door naar frame 2. Wat ik nu heb:

[code:1:c6dd49a3e1]
if(intro==j) {
stop();
} else {
gotoAndStop(2);
}
[/code:1:c6dd49a3e1]
Het lijkt alsof hij hem niet goed binnen leest want als intro j is dan laad hij het prima zien maar als intro iets anders is dan gaat hij niet naar frame 2.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen,
Wouter

ik weet niet of ik je helemaal begrijp hoor, maar wat ik wel weet is dat, als je als flashParams &intro=j aan flash mee geeft, je variable intro binnen flash dan een string is ...

dus

[code:1:57cd638ad7]
if(intro=="j") {
stop();
} else {
gotoAndStop(2);
} [/code:1:57cd638ad7]

Nee het werkt niet :( En volgens mij begrijp je me wel goed.

Iemand die me nog kan helpen?

Wat ik probeer met flash is om via LoadVars een PHP variable te checken op zijn waardes. Dus ik laad het in via het bestand load.php onder de methode &intro=j&tekst=blabla. Vervolgens laad hij de tekst prima in als ik dezelfde variable naam aan een dynamic tekstveld geef als het PHP variable dat ik wil hebben. Maar nu is het zo dat ik in mijn actionscript de waardes wil checken uit het PHP bestand. Dus ik wil checken of intro=="j" en zo niet dan moet hij verder spelen. Wat ik nu heb is dit:

[code:1:d2b4060183]ontvang.LoadVars("load.php", ontvang, "POST");

if(ontvang.intro == "j") {
stop();
} else {
gotoAndStop("Home");
}[/code:1:d2b4060183]

Alleen dat werkt niet, iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen? Dat zou echt heel fijn zijn

Kan niemand mij dan helpen?! Zo moeilijk kan het toch niet zijn? :( :x

misschien heb je hier wat aan: http://www.thescripts.com/forum/thread3106.html

ik kan je verder niet echt helpen hiermee, maar google misschien wel?
http://www.google.com/search?q=flash%20getting%20variables%20out%20of%20php

Ik heb me al helemaal gek gezocht op Google en Flash site's. Ook al meerdere berichten geplaats op andere fora. Maar niemand schijnt me te kunnen helpen, dat lijkt me toch sterk.. Het lijkt me toch niet zo ingewikkeld?

[quote:b0d32727fa="wout3r"]Ik heb me al helemaal gek gezocht op Google en Flash site's. Ook al meerdere berichten geplaats op andere fora. Maar niemand schijnt me te kunnen helpen, dat lijkt me toch sterk.. Het lijkt me toch niet zo ingewikkeld?[/quote:b0d32727fa]

kun je het niet zo doen dat je de flash een paar variabelen geeft die worden geladen via PHP… dus bijv zo:
http://www.permadi.com/tutorial/flashQueryString/

Ik laad het ook in op ongeveer dezelfde manier, alleen ik wil het checken of de waardes van de PHP variable gelijk is aan "j", en dat moet in Flash gebeuren.

[quote:9954d9ca8d="wout3r"]Ik laad het ook in op ongeveer dezelfde manier, alleen ik wil het checken of de waardes van de PHP variable gelijk is aan "j", en dat moet in Flash gebeuren.[/quote:9954d9ca8d]

ahhh nu snap ik hem… in je html staat een waarde J of N (of zoiets) en nu wil je in flash zeggen if waarde is niet J dan… blabla…
Dan kan ik je helaas niet helpen mijn verstand van actionscript is zeer beperkt (ga het waarschijnlijk volgende vakantie beetje leren).
P.s. je code lijkt goed ik had het tenminste ook zo gedaan :? Misschien dit erbij

[code:1:9954d9ca8d]
if(intro==n) {
gotoAndStop(2);
}
[/code:1:9954d9ca8d]
en zo het probleem omzeilen?