flash + PhP

Hi flashgoden.......

wel ik wil vanuit mn flash menu een php script aanroepen (reageer/php) en deze in een mc laden(“container”).

Volgens mij gaat dit via getUrl maar ik kom er nog niet helemaal uit.

Kan iemand mij helpen?

THNX = BIEG

Gaat niet via GetURL maar via LoadVariables...

[code:1:5310e44242]
on (release) {
loadVariables("reageer.php", "container");
}
[/code:1:5310e44242]

he syndic

thnx edoch… weet je als ik nu de button aanklik opent ie idd wel de php maar de rest van mn pagina is gone…

dus mijn flash (“index.swf” ) vanwaaruit ik hem oproep is dan weg.
resultaat blanco pagina met de php.

het php is een reactieformulier a la " wil je wat kwijt?"

mmm, misschien dat je op een flashforum meer geluk zou hebben, ik ga voor mijn flash vragen altijd naar [url=http://www.flashfocus.nl]Flashfocus[/url].

Aan de tutorial die ik hier gevonden heb, heb ik veel gehad bij het bouwen van een flashapp met een mysql database connectie.

Anyway, sinds Flash MX kun je beter het [i:cfe99d3be4]new LoadVars();[/i:cfe99d3be4]-object gebruiken. Met dit object kun je gegevens ophalen die voldoen aan criteria die je meestuurt naar de php-pagina, waarin je een dynamische query hebt zitten (bijvoorbeeld).

[quote:44b14857c2="bieg"]he syndic

thnx edoch… weet je als ik nu de button aanklik opent ie idd wel de php maar de rest van mn pagina is gone…

dus mijn flash (“index.swf” ) vanwaaruit ik hem oproep is dan weg.
resultaat blanco pagina met de php.

het php is een reactieformulier a la " wil je wat kwijt?"[/quote:44b14857c2]

Heb je wel die MC waar het ingeladen moet worden de instance name ‘container’ gegeven?

dat reageer.form (dat al helemaal werkt vanuit html) wil ik dus aansturen vanuit flash via een button zodat de bewuste pagina geopend wordt in een mc (hij staat 1 nivo hoger ontdekte ik dus "../container")

naja toch loopt ie niet kosher.
rara wat doe ik fout?

Noemde hij ons nou Flash Goden? :mrgreen:

[quote:acc6eba95f="bieg"]dat reageer.form (dat al helemaal werkt vanuit html) wil ik dus aansturen vanuit flash via een button zodat de bewuste pagina geopend wordt in een mc........[/quote:acc6eba95f]

Probeer je nu een pagina te tonen in flash, of probeer je variabelen naar een php-script te versturen?

een pagina binnen flash: optie 1

Dat kan namelijk niet.

HAHAHA

vet strak antwoord!

ok : ik = dom (naja soms kan je nou eenmaal niet alles hebben)//.\

thnx voor je buitengewoon helder antwoord

Sorry, ik wist niet hoe ik het anders moest brengen :)

Maar wat je wel kan doen is:

• een formulier in flash maken (inputfields etc).
  • met een button een php-script uit voeren (eventueel met variabelen van de inputfields)
  • het php-script een aantal variabelen terug laten sturen naar Flash
  • in flash specifieke dingen laten gebeuren aan de hand van de teruggestuurde variabelen.

[edit]
Hiervoor kun je hebt best gebruik maken van loadVars, en dat kan op het eerste gezicht best ingewikkeld zijn… zie hier een van de vele tutorials
[/edit]