Flash-plaatjes grabben?

Hallo, ik stuitte laatst op een website waar je door diverse foto-albums kon bladeren. Maar wanneer ik hiervan een foto probeerde te saven (control/klik) krijg ik slechts twee keuzes, nl: SETTINGS en ABOUT MACROMEDIA FLASH PLAYER 7 :o Geen van beiden geven de mogelijkheid om de foto te saven :cry: Ook de foto van de site naar het bureaublad slepen lukt niet: ik krijg er geen vat op. Hebben jullie misschien de oplossing hoe hiervan foto's te pakken? Groeten!

Bert

Je kan er screenshots van maken, en deze eventueel bewerken en bijknippen in Photoshop.

Of misschien proberen de swf te downloaden en te openen in Flash.

Post de url eens van die website?

Heej, bedankt voor jullie snelle reacties!

@ Kyokushinkai
ehmm, ik ben niet zo thuis in web dus bij deze een misschien wat vreemde vraag:
Wat is een swf?

@Konijn
Het waren de diverse ufc-galleries op: http://www.ufc.tv/multimedia/photoGallery.asp
of wat concreter: http://www.ufc.tv/multimedia/photoGallery_full_loader.asp?eventNumber=53&assetID=1907
Ik stuit echter vaker op ‘dit probleem’, ook op andere sites.

@Ibert
Ai, dat wordt een hele klus als je veel foto’s wilt hebben. Ik wacht nog even of zich eenvoudigere oplossingen voordoen. Grab zal ik overwegen als ik het bij een paar foto’s wil houden.

als je met Safari surft, dan kun je ook in het 'Activity' venster (geen idee hoe dit in het nederlands heet) (staat onder het 'Window' menu). Daar kan het dan zijn dat de foto's/plaatjes ook zichtbaar zijn wanneer deze extern geladen worden. Door erop te klikken kun je dan deze plaatjes in een nieuw venster openen of als je met de alt toets ingedrukt houdt daar dan op dubbelklikt, dan gaat ie het meteen downloaden.

Tsja. De volgende grap werkt niet altijd (afhankelijk van how het Flashding in elkaar zit), maar ga met de bewuste pagina open eens naar Window -> Activity.

Dan zie je een complete lijst van de dingen die allemaal op die pagina voorkomen. Dan moet je een beetje goed kijken, en vooral letten op de wat grotere bestanden, met ‘jpg’ d’r in. Klik daar eens op. Zo staat in die lijst:

http://www.ufc.tv/assets/photoGallery/fullSize/UFC53WeighIn001.jpg

Et voila je foto. Niks screenshot.

Let wel: dit werkt niet bij alle Flash-sites, en je moet een beetje proberen. Maar op deze manier kan je alsnog de foto’s halen die je wilt.

De vraag die ik me dan stel is waarom men foto's inlaadt in Flash? Voor ze te beveiligen tegen kopiëren? Want zoals je bij het voorbeeld van [b:7cf62e7aa7]wawa[/b:7cf62e7aa7] ziet is dit niet waterdicht.

@Apenstaartje & WaWa

Het lukt!!!
Activity-venster erbij open gehouden en tijdens het bladeren door het album zag ik welke regels erbij kwamen (fotos) en welke bleven staan (banners neem ik aan)
Met alt erop dubbelklikken en hoepla, binnen!

Hartstikke bedankt voor jullie hulp!

en Ibert, ik vraag me nu hetzelfde af: waarom een flash-fotoalbum?

Met Flash kun je vaak erg leuke dingen doen met je fotoalbum. :)

[quote:1c6be8400d="BertSmith"] ehmm, ik ben niet zo thuis in web dus bij deze een misschien wat vreemde vraag: Wat is een swf?

Dat is het Flash bestand dat online staat. Vanuit Flash exporteer je de movie naar een swf bestand. Vervolgens open je de swf via een html bestand.[/quote:1c6be8400d]

ik weet niet of het er ook voor de mac is, maar je hebt een proggie dat heet swf decompiler (van sothink) je unt de swf dan downloaden, omzetten naar fla, alle fotoos etc eruit rippen, gebruikte font etc de gehele swf losstrippen dus.

Nadeel aan goede! fotoalbums is, dat alles dynamisch wordt ingeladen. Dus je zal wat aan reverse engeneering moeten doen om dan de eigenlijke foto's hebben.