Flash player plugin op Mactel probleem

Ik heb zonet Flash 8 geïnstalleerd op mn Intel iMac, en zonder dat ik er erg in had heb ik ook de Flash player plugin (voor Safari e.d.) meegeïnstalleerd. Nuja, die zal gewoon de plugin die er al op staat vervangen, niets aan de hand, dacht ik. Wel dus. Waar ik daarvoor geen enkel probleem had krijg ik nu geen flash meer te zien. Nou, dan gewoon de laatste versie downloaden van de site? Ook goed geprobeerd, maar geen oplossing. Nog steeds geen flash te zien.

Mijn vraag: staat er standaard een customized versie van die plugin op Intel Macs of zo? Zo ja, waar kan ik die nu nog vinden? Zo nee, wat loopt er dan fout?

juist heb precies hetzelfde en ben er ook nog niet uit. Safari eraf gooien en opnieuw installeren hielp niet. OSX er opnieuw opzetten dan maar?

Heb je eerst de oude plugin verwijdert? Hier staan de uninstallers. http://www.macromedia.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_14157

hmmm kwam dit verhaal tegen:

http://www.flashinsider.com/2006/01/19/adobe-on-mac-intel-and-why-flash-is-guiding-my-buying/

maar voor ik een update installeerde werkte alles perfect, ik neem aan dat Safari in de originele setup ook met Flash 8 was uitgerust maar ben nu niet meer zeker.

Het gaat trouwens bij mij alleen om Safari, Flash in Firefox werkt OK, waarschijnlijk doordat hij onder Rosetta werkt… in Safari ga ik proberen de Flash ook via Rosetta te draaien, maar dat is wel erg jammer want native Safari is juist zo heerlijk supersnel…

macwereld.nl:

"Volgens Apple’s technische documentatie moeten web-plugins --zoals Flash player-- Universal zijn om op een Intel Mac te kunnen draaien. De vraag is dus welke Safari-plugins op een Intel Mac werken en welke niet?

WhatDoIKnow.org stelde deze vraag en de reactie van Eric Albert --werkzaam bij Apple-- was “Flash is universal on the Intel-based Macs.”.

Flash zal dus gewoon draaien in Safari op een Intel Mac. Wanneer je zelf andere los geïnstalleerde plugins gebruikt, is het verstandig om te informeren of deze wel werken op een Intel Mac.

Update: om oude PPC plugins toch te kunnen draaien moet Safari in zijn geheel in Rosetta gestart worden, zie Apple Support. "

Oplossing moet dus liggen in het nieuw installeren van Safari…

Dus volgens mij is de situatie deze: op de MacTel's staat er een universal versie van de Flash Player. Hij loopt vlot, maar er zijn nog problemen zoals die blauwe tekst bijvoorbeeld. Het is echter [b:38b1dd321c]geen[/b:38b1dd321c] nieuwe build van de flash player, en bijgevolg kan je hem ook nergens opnieuw downloaden. Als je dus wat hebt gedaan met de default flash plugin die er op stond, zal je moeten wachten tot MacrAdobe zin heeft om die Universal versie publiek te maken.

Die default plugin staat dus op de install-dvd. Daar kun je hem dan ook weer vanaf halen. (Met Pacifist natuurlijk www.charlessoft.com )

Je kan ook alleen Safari installeren vanaf de install Disc. Scheelt weer 20 dollar hehe.

Pacifist is gratis te gebruiken. Zit alleen een shareware reminder op. Verder denk ik niet dat die plugin in de Safari.pkg zit. Even gekeken, die plugin staat in Essentials.pkg.

wjgmspeedy bedankt. Pacific werkt als een trein (zoekfunctie is essentieel anders vind je het juiste bestandje maar moeilijk) en Safari flasht nu ook weer zonder een OSX re-install. Fijn want de intel Safari is echt kliksnel!

Wat mij betreft opgelost

En als je bv geen Flash wilt. In Safari krijg je steeds de melding van dat je de betreffende plugin niet geinstalleerd hebt. Kan je die melding uitzetten?????

Hoi, ik heb hetzelfde probleem met realplayer...in firefox geen probleem maar in Safari herkent ie hem niet. Kheb ook een intel imac....wel irritant want ik vind uitzendinggemist zo leuk...zit realplayer ook in dat essential package?

[url=http://download.macromedia.com/pub/flashplayer/preview/8/flashplayer8_universal_preview.dmg]Rechtstreekse link[/url] naar 'Adobe' Flash Player voor de Intel-Mac Preview.