Flash: Tekstvelden niet selecteren?

Voor de volgende site heb ik een vriendendienstje gedaan en een simpel content management systeem achter hun Flash site gemaakt - wat overigens gewoon werkt. Maar ik heb ook een contact formuliertje gemaakt met een PHP script die uiteindelijk een mail stuurt. Ik gebruik precies dezelfde code ook op een andere Flash-site en daar werkt het perfect. Maar zodra ik op deze het Flash bestand publish, kun je gewoon simpelweg niet de tekstvelden selecteren en/of dus iets invoeren.

Voorbeeld:
http://www.3wm.nl/ - ga naar een DJ, en dan de knop “book me”.

Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?

Weet je zeker dat selectable (of iets in de richting met die naam) aanstaat bij het tekstveld? Het is een icoontje...

Hmm, het zit hem blijkbaar in je publish settings, misschien moet je die eens goed doorlopen...

Roel

een fla-tje zegt meer dan 1000 woorden.

En... is het wel een input-field (linkboven in properties?), in plaats van een normale 'textfield' of dynamic textfield?

Misschien wel heel simpel gedacht hoor, maar misschien ook zo simpel dat je er zo over heen kijkt? :wink:

Ja, hij staat gewoon op "Input Text" geselecteerd. Ik kan wel de FLA sturen naar iemand die wilt kijken.

Ik wil wel even kijken, zie mijn emailadres in het persoonlijk toegestuurde berichtje...

Same here ;)

I love troubleshooting :slight_smile:

Een halve oplossing die bij mij werkt is om 'Show border around text' aan te vinken. Dit geeft ook de witte achtergrond (zodat een wit plaatje erachtergeplakt niet noodzakelijk is) en maakt de tekst voor mij ineens wel selecteerbaar.

je kan hem mailen naar mac [bij] pietertje [punt] nl

Hier de borders aangezet, nog steeds kan ik ze niet selecteren en er in typen.

En met actionscript.

_root.text_veld.input = TRUE

Kheb de code zomaar getikt, kweet niet of het zo is.

------ UPDATE

Werk je toevallig met een mask ?
Op textvelden kan je niet masken.

[quote:a251a6e84a="Adriaan Mol"]Hier de borders aangezet, nog steeds kan ik ze niet selecteren en er in typen.[/quote:a251a6e84a]

De kleur van de tekst stond op wit. Daar de achtergrond ook wit is, ben je misschien misleid? Verander de kleur van de tekst eens…

Een andere mogelijke oplossing; maak die invoervelden eens opnieuw. Ik heb zelf ook gemerkt dat Flash soms wat hortend en stotend werkt met objecten. Iets opnieuw aanmaken wat niet werkt, terwijl dit in theorie het gewoon doen moet, wil nog wel eens helpen, soms.

Is het al gelukt?

Nee. Ga wel proberen alles overnieuw te maken..