Flash traag op mac

Ik heb eens gekeken naar de activiteiten weergave bij het programma flash en fireworks. Ik sta eigelijk te kijken wat die 2 gebruiken van de processor. Als ik even iets selecteer in flash zit hij gelijk tegen de 90% dat is dan nog een klein ding. Fireworks gebruik iets van 14% als ik er niets mee doe dus alleen geactiveerd is. Flash reageert ook langzamer op de mac dan toen op de pc. weet iemand waar dit aan kan liggen. Ik krijg altijd vrij snel een standballetje te zien als ik iets versleep.

Schakel over naar Flash 8. Dat schijnt eindelijk op snelheid te zijn.

Zelfde hier. Mijn iMac G5 krijgt het al snel warm en gaat harder blazen wanneer ik een website open heb waar flash gebruikt wordt... [url=http://www.lowlands.nl]Lowlands.nl[/url] bijvoorbeeld. (dacht ik toch, of is dat per ongeluk Java?)

Ja maar moeten nog even wachten hopen dat die wat sneller werkt. September kwam hij uit weet iemand een preciezere datum?

Zoals hier vermeld werd, Flash 8 is stukken, maar dan ook stukken sneller. Wel nog beta dacht ik, niet?

Flash is op de Mac nou eenmaal langzamer dan op Windows. Dat heeft vooral te maken met de manier waarop de Flash player gebruik kan maken van de 'resources' van het systeem. Simpel gezegd zijn de voorzieningen daarvoor beter onder windows dan onder OS X.

Precies kan ik het zo 1-2-3 niet uitleggen, maar het is niet (alleen) de versie van de plugin, het ligt ook aan het systeem.

Inderdaad kan het open laten staan van 1 of meerdere Flash-sites je processor aardig opwarmen! Flash 8 is aangekondigd, maar nog niet officieel uit.

www.beeldbuijs.nl - voor recent werk van beeldbuijs

[quote:3887484f19="snipper"]Flash is op de Mac nou eenmaal langzamer dan op Windows. Dat heeft vooral te maken met de manier waarop de Flash player gebruik kan maken van de 'resources' van het systeem. Simpel gezegd zijn de voorzieningen daarvoor beter onder windows dan onder OS X.

Precies kan ik het zo 1-2-3 niet uitleggen, maar het is niet (alleen) de versie van de plugin, het ligt ook aan het systeem.
[/quote:3887484f19]

Ik heb ergens gelezen dat het komt door de zwaardere beveiliging onder OSX. Macromedia heeft als het goed is overleg gehad met Apple hoe dit probleem op te lossen is, en als ik het zo hoor is dat met versie 8 geslaagd.

De flash 8 player beta versie is al te downloaden enige tijd. De studio 8 pack komt in september uit. Den ook echte player dus.

http://www.macromedia.com/software/flashplayer/public_beta/

Neen, MX 2004 is sowieso een snel in elkaar geflanste versie geweest. Voor het apple-platform zijn toen te weinig inspanningen gedaan om een goed resource management te ontwikkelen. Heel wat bugs zijn blijven steken wegens de deadline.

Studio 8 is vooral gebouwd naar het apple-platform, zonder windows links te laten liggen. in F8 ligt de klemtoon vooral op Video en heel wat videobewerkers gebruiken apple. Twee vliegen in één klap dus bij MM. Adobe is trouwens al jaren bekend voor zijn applebased apps. Na de fusion zal apple nog een beetje meer vertroeteld worden door MM