[FLASH TUTORIAL] Wat mag zeker niet ontbreken

Hey,

Na mijn examens ga ik een uber-tutorial maken die over het creeëren van dynamische flash website’s gaat.
Dus na het maken van je fla file moet je hem niet meer openen om content toe te voegen.
Tijdens de tutorial ga ik het gebruik van xml/php/css/mysql uitleggen in flash.
Dit gaat zoveel mogelijk OOP (Object-Oriented Programming) zijn.

De bedoeling is dat je op het einde zelf je eigen dynamische portfolio site kan maken.
Ik heb al wat onderwerpen in gedachten en op papier gezet, maar wat mag er volgens jullie zeker niet ontbreken, wat zouden jullie graag behandeld zien.

UPDATE: Ik ga de basics van flash NIET van naaldje tot draad uitleggen, daar zijn al genoeg goede boeken over. Maar als er iets nieuws/anders aan bod komt zal ik het zo goed mogelijk uitleggen.

is geen antwoord op de vraag, maar ik vindt het een uiterst goed idee.

daar ga ik nog wat aan hebben, ben een beginnend flash gebruiker :wink:

Daar wacht ik echt al een hele tijd op konijn :-)

Ik wacht in spanning op het resultaat!

Jonas

Als dat projectje van je even mooi in elkaar zit dan al je sites ben ik nu al benieuwd naar het resultaat..... Je sites zijn telkens weer top!

Wat ik persoonlijk wel graag zou zien in zo’n site:

• makkelijk aanpasbaar foto-album

Wat is OOP?

OOP: Object-Oriented Programming Alles programmeren, of toch zoveel mogelijk.

Dat is heel interessant. Ik denk wel dat je je af moet vragen op welk niveau je begrijpelijk wilt zijn, en hoe je dat aanpakt.

Goede uitleg over werken met verschillende externe media (muziek, video foto's en ander flash dingies enz) lijkt me heel handig. Ik weet het inmiddels wel zo'n beetje maar het heeft me veel tijd gekost om uit te zoeken.

Zorg er iig voor dat je de toegankelijkheidsopties van Flash toepast. Als je tekst hebt laat het bijvoorbeeld dan ook selecteren.

kijk, daar zullen we wat aan hebben! ik ben erg benieuwd!!!!!!!!

cool, ben erg benieuwd

zelf al veel zitten klooien met dynamische content in flash … en uiteindelijk enkel tot resultaat gekomen met “truuken van de foor”. Dus die tutorial zou ontzettend handig zijn!

Thx.

@ Sally: Ik ga eigenlijk van 0 starten en alles uitleggen. @ Aracon: Toegankelijkheid zal zeker aan bod komen.

[quote:d6d02a8436="konijn"]OOP: Object-Oriented Programming Alles programmeren, of toch zoveel mogelijk.[/quote:d6d02a8436]

Probeer veel aandacht te besteden aan events, in de praktijk blijkt dat dit een van de moeilijke dingen in Flash is.

Ook al gedacht aan AMFPHP ??

Een Flash pagina waarmee je een afbeelding kunt schalen en uitsnijden. Alleen visueel uiteraard, en dan via php code uitvoeren. Zou dat lukken? Op die manier kun je als gebruiker simpel afbeeldingen toevoegen.

Ja, da's wel te maken hoor :)

[quote:d5247f71cb="Griffendahl"]Ja, da's wel te maken hoor :)[/quote:d5247f71cb]

Dat wel, maar zou het ook geschikt zijn om in de tutorial te verwerken?

Schalen in flash is geen probleem. En events komen zeker aan bod.

[quote:a29724fc3f="Kyokushinkai"]Een Flash pagina waarmee je een afbeelding kunt schalen en uitsnijden. Alleen visueel uiteraard, en dan via php code uitvoeren. Zou dat lukken? Op die manier kun je als gebruiker simpel afbeeldingen toevoegen.[/quote:a29724fc3f]

Zoiets als wat ik hier vroeg?

[quote:41c0c25234="iBert"][quote:41c0c25234="Kyokushinkai"]Een Flash pagina waarmee je een afbeelding kunt schalen en uitsnijden. Alleen visueel uiteraard, en dan via php code uitvoeren. Zou dat lukken? Op die manier kun je als gebruiker simpel afbeeldingen toevoegen.[/quote:41c0c25234]

Zoiets als wat ik hier vroeg?[/quote:41c0c25234]

Haha, dat draadje had ik inderdaad nog in het achterhoofd :smiley:

[quote:7129cef1ce="konijn"]Schalen in flash is geen probleem. En events komen zeker aan bod.[/quote:7129cef1ce]

Schalen doe je in PHP, schaal je in Flash houd je grote bestanden, je schaalt dus in Flash alleen voor het oog, geeft dan die boundaries en formaten door aan PHP die het met de daarvor bestemde lib kan schalen en doen…