Flash tween vertraagt ineens

Ik probeer in flash een eenvoudige presentatie te maken. Daarin komt een animatie voor waarbij een kolom tekst van beneden naar boven door het beeld loopt (Als een aftiteling van een film zeg maar). Ik heb deze op 20 fps gezet voor een vloeiendere beweging en hij duurt 1200 frames zodat iedereen goed met de tekst mee kan lezen. Geen standaard lettertype. Lijkt simpel.

Er onstaat een probleem als hij bij het afspelen over het midden is. Dan treed er
van het ene op het andere moment een vertraging op. En ik kan er maar niet
achter komen wat er de oorzaak van is. Een vriend met een G5 had geen probleem bij dit bestand.

Misschien is de tween te lang, maar ik zou niet weten hoe ik dit anders voor elkaar krijg.

Iemand een idee, want op deze manier begint het een haast klus te worden.

Ik heb flash mx 2004 professional (7.2) en onderstaande computer. (Op mijn iBook
doet deze flash het trouwens niet)

Heb je niet per ongeluk een ease ingesteld?

Nee, heb ik al naar gekeken. Het is ook vrij plotseling.

Komt er ineens een afbeelding? En wat als je exporteert als hqx en afspeelt.

Geen afbeelding, niets. Geen piek in de grafiek.

hqx?

hqx is de extensie voor een mac projector. Vink dat eens aan bij publish settings.

Zelfde.

Je zegt dat de Flash het niet doet op je iBook. Bedoel je daarmee dat het probleem niet te zien is op de iBook of dat je geen Flash Player hebt op de iBook?

Ik merk wel als ik de framerate terugbreng naar 10 of 12 dat het weg is, maar dan hottert de tekst zo. Niet mooi vloeiend.

Teveel tekst.

Als je in één tween teveel tekst stopt, krijg je dergelijke bug …

Ik vermoed dat alles in één vak zit?
Probeer met meerdere vakken te werken, en ze toe te voegen als ze in beeld moeten komen, en ze weg te halen als je ze niet meer nodig hebt. Als je daarvoor ook te grote teksten gebruikt, dan kan dat ook een kleine (miniscule) hapering geven bij het toevoegen/weghalen…

Het is best op te delen in alinea's, het zal alleen lastig zijn ze allemaal gelijke snelheid mee te geven. Dat de een de ander niet in loopt. Ik ga het proberen.

Op mijn iBook start flash niet op. Kan hij misschien niet aan of is er meer aan de hand?

Dit werkt ook niet. Ik heb zoveel mogelijk weggelaten. Het lijkt wel of hij 20 fps niet aankan.

Misschien is de movie clip gewoon te lang?

Kijk eens of hij op een Windows ook hapert, als het goed is doet hij dat daar niet.