[flash] vergrotingen in gemaakte galery openen niet

In de Macformat van vorige maand stond een tutorial over het maken van een fotogalerie. Deze heb ik tot in de puntjes gevolgd (meerdere malen). Maar ik krijg het maar niet voor elkaar dat de vergrote fotos openen.

Ik hoop dat er iemand is mij verder kan helpen, ik ben geen flashexpert, eigenlijk gewoon maar een beginnertje wat wel een paar dingetjes kan maar dit krijg ik niet voor elkaar. Misschien dat iemand naar de flashfile kan kijken voor mij en de oplossing heeft misschien.

.fla file
.swf file

hoi sabine, de linkjes naar de .fla en .swf bestanden werken niet.....

op de gok (maar een veel gemaakte 'beginnersfout') : heb je de jpg's als progressive opgeslagen ? flash kan alleen non progressive jpg's inladen.

links aangepast (beetje dom)

en non-progressive en progressive jpg’s : ik heb ze rechtstreeks van mijn camera afgehaald. Ik zal eens in Photoshop kan stoeien met bovenstaande. Alvast bedankt voor de snelle reacties

Ik heb even gekeken. Is dit ongeveer wat je bedoelt? http://www.wimwepster.nl/macosx/flash1/

Jaaaa wim dat is het mijn dank is groot (buig buig) vertel me wat ik fout heb gedaan, ik zal zo ook de fla eens uitpluizen

Je kunt een movieclip (jouw 'Photos' in de library) niet zomaar aanspreken.

Je moet 'm in de tijdlijn zetten en 'm een naam geven (selecteren en in ‘properties’ een ‘instance name’ geven)

Hmm klein detail dus, tja dan had ik lang kunnen blijven ploeteren

Ik ben je zeer zeer erkentelijk, ik bleef hier op steken omdat ik op deze manier graag mijn portfolio en fotos op mijn site wilde gaan zetten. Dan kan ik nu aan de slag met wat kleinere fotos want dit is een mega laadtijd :smiley:

Weer wat geleerd over Flash, misschien toch eens een boek gaan lezen (ipv de Donald Duck :innocent: )
Maar ik zie al op je www dat ik met een flashfan en kunner te maken heb. Kicken Filmpje met die balken.

Je kunt de laadtijd van je flashfilm verkleinen door de geselecteerde jpg pas te laden als er door de bezoeker om gevraagd wordt. Zoiets bijvoorbeeld:

on (press) {
loadMovie(“image.jpeg”, “_root.doelmovieclip”);
}

Bovenstaand script (in een knop) laadt een jpg in, wanneer de knop is ingedrukt. Het zet het plaatje op de plek van ‘doelmovieclip’ die op het hoogste niveau van je flashfilm staat.

Mijn tweede tip is om ‘onzichtbare’ knoppen te gebruiken. In een ‘button’ geef je alleen in het 'hit-frame aan hoe groot de knop moet zijn. Nu kun je de knop over een andere foto heenleggen in de tijdlijn, en is je gehele thumbnail klikbaar.

Succes!

Ja, wat wim zegt klopt. movieclip op de stage plaatsen, instance name "Photos" geven. en nog een paar tips: maak frame 1 van je movieclip een extra lege frame met als actionscript daarin stop(); dan krijg je pas een grote foto als je ergens op klikt. verander in je "on (press) code alle framenummers dus eentje omhoog. voeg daar een on(release) regel toe waarin je movie clip weer naar frame 1 springt zodat de foto's ook weer verdwijnen (tenzij je dat niet wilt.

ik heb je .fla even aangepast, maar weet even niet hoe ik die via dit forum bij jou krijg. als je me even je email mailt stuur ik 'm op.