Flash voor dummies

Bestaat er een programma'tje voor mac om simpele flash dingetjes met te creeren? Ik bedoel zoiets als rapidweaver; maar dan voor het flash gedeelte. Ik kan echt geen sikkepit overweg, en het moet niet veel zijn, niet te gecompliceerd!

Simpele Flash dingen kun je ook maken door in lagen in Freehand of Illustrator te tekenen, en dit als swf filmpje te exporteren. Iedere laag is dan een frame.

ik bedoelde meer een ander prog dan flash zelf, om vb simpele intro te maken

Met iDraw kun je eenvoudige swf's maken http://www.macpoweruser.com/idraw/index.html

[quote:a8001e2dba="pitoe"]ik bedoelde meer een ander prog dan flash zelf, om vb simpele intro te maken[/quote:a8001e2dba]

Illustrator en Freehand zijn toch andere programma’s dan Flash! En je kunt er een simpele intro mee maken. En de meesten hier hebben wel eens iets in een van beide getekend, dus over het algemeen niet erg moeilijk.

mogen misschien voor jou wel 'simpel' zijn, zijn trouwens superduur!!

Je vroeg simpel, niet goedkoop. Sorry hoor! Ik heb 0 flashkennis, en net in 1 minuut in zowel Freehand als Illustrator een flashfilmpje gemaakt. Helaas mag ik hem niet in mijn fotoalbum posten. Je avatar bijvoorbeeld bouw je in beide programma's zo na als SWF. Kan jij ook!

nee, no prob. Maar vindt veel geld , en ik weet niet eens of ik het zal kennen, of veel nodig zal hebben

je was toch niet serieus van plan die software te gaan KOPEN!?! :evil:

tja... :evil:

Qua leeftijd zou je nog student kunnen zijn Pitoe, dan is het maar 30 euros of zo. In België is die regeling nog beter dan hier krijg ik het idee. Ik heb ze zelf wel beide gekocht, maar ja, ik verdien er ook wel eens geld mee.

ach als je eens wist hoe heerlijk het voelt te werken met software de je eerlijk gekocht hebt.....

ach, het voelt ook heerlijk, na veel gezoek moooooie illegale software op je macje te hebben staan, terwijl je weet dat Awi er voor heeft betaald... :P

maar als je het kan betalen moet je het ook zeker kopen, ik heb zelf alleen geen cent: omdatik toch echt zelf de overstap naar mac moest betalen :stuck_out_tongue:

vindt ik ook, vanaf de moment je het gebruikt om geld mee te verdienen, moet je het zeker betalen, zie het als een test periode...

:P

Martijn je bent een student, flash kost je dan inplaats van €959,00 maar €204,00 :P hele mooie korting toch? 8)

[quote:8d68846e5a="martijnm6001"]ach, het voelt ook heerlijk, na veel gezoek moooooie illegale software op je macje te hebben staan...[/quote:8d68846e5a]

[quote:8d68846e5a=“Nieuwsflits:”]MACOSX.nl gaat samenwerken met stichting BREIN om zo de illegale programmatuur op Apples te bestrijden.[/quote:8d68846e5a]

:wink:

[quote:6bb84228dc="Vleer"]Martijn je bent een student, flash kost je dan inplaats van €959,00 maar €204,00 :P hele mooie korting toch? 8)[/quote:6bb84228dc]

ik heb de studio al en je wordt erg bedankt, dat je me een copietje hebt gegeven van jou gejatte versie!

[quote:ffe000949a="huinkroese"][quote:ffe000949a="martijnm6001"]ach, het voelt ook heerlijk, na veel gezoek moooooie illegale software op je macje te hebben staan...[/quote:ffe000949a]

[quote:ffe000949a=“Nieuwsflits:”]MACOSX.nl gaat samenwerken met stichting BREIN om zo de illegale programmatuur op Apples te bestrijden.[/quote:ffe000949a]

:wink:[/quote:ffe000949a]

waarom gaan ze dat doen??

[quote:6843087c2f="martijnm6001"] ik heb de studio al en je wordt erg bedankt, dat je me een copietje hebt gegeven van jou gejatte versie![/quote:6843087c2f] Hij is eerlijk gekocht, alleen niet door mij :innocent: ...