flash vraagje

Hallo, ik heb een vraagje. Ik heb een interactieve film in flash gemaakt. De film duurt in totaal rond de 3 minuten. Ik heb er zo'n 15 scenes in zitten, elk met 700 tot 1500 frames. De gebruiker kan na iedere scene een keuze maken, en dan wordt er een scene geladen waar in de keuze wordt afgespeeld etc. op het einde komt wel alles weer bij elkaar, dus het is niet helemaal open ofzo.

alleen heb ik nu een probleempje. Na de 2e scene(nog zonder interactie) stopt flash er gewoon mee.
Alle filmpjes(swf) worden ingeladen in de scene via de loader component.
Zodat ik geen los flash bestand krijg van 500mb of meer.
omdat ik niet zo goed ben in action script, heb ik in de scenes wel alle frames gemaakt, en de interactie wordt in een nieuwe laag aangemaakt.(keuze 1 of keuze 2).
De losse filmpjes zijn niet groter dan 50 mb.
Iemand een idee, misschien hoe ik het via actionscript kan oplossen.

Wat ik eigenlijk moet hebben is dat de interactie laag wordt afgespeeld, zogauw de scene is afgespeld. dat gebeurd nu dus frame based.

ik hoop dat mn verhaal een beetje duidelijk is… :slight_smile:
Als het niet lukt in flash dan zal ik director maar proberen…

Wat gebruik je om de externe movies in te laden? loadMovieNum()? Wanneer je dat doet laad je dus bijvoorbeeld de externe movie in op level 1. De hoofd movie die het inladen verzorgt is level 0. level 1 "zweeft" dus boven level 0.

Wanneer je de achtergrondkleur in de externe movie wit laat kun je er doorheen kijken en zie je op de plekken waar geen content staat de achterliggende hoofd movie (level 0). Om vanuit de externe movie dan de hoofd movie aan te roepen kun je zoiets gebruiken als:
_level0.gotoAndStop(“Frame”);

of om vanuit de hoofd movie de externe movie aan te roepen kun je bijvoorbeeld:
_level1.stop(); of _level1.play(); gebruiken.

Met loadMovieNum kun je zelf de level instellen waarin je de externe movie wilt inladen. Wanneer je bij de volgende externe movie weer dezelfde level gebruikt wordt de oude movie vervangen met de nieuwe.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Je swf is 50mb? :| Dan ben je wel eventjes aan het laden hoor...Wil je je filmpje op internet zetten? Zoja dan zou ik eerst maar is kijken of je het kan verkleinen...alsin je muziekjes lagere kwaliteit enzo want anders is het niet te doen...

edit:
Oh wacht je hebt je film zelf niet in flash gemaakt?

bedankt voor de reacties. Maar ik denk dat het probleem ligt aan het aantal frames dat de film bevat. (meer dan 15.000) Dat komt omdat alles frame based is.. omdat ik na een bepaalde tijd het keuze moment in beeld wil zien(dus niet de hele tijd).

ik heb dus steeds een scene met de swf container, en daarboven een laag waarin na frame x een keuzemenu in beeld komt vliegen.

Alle filmpjes zijn in premiere gemaakt, en geïmporteerd in flash.
De filmpjes werken allemaal apart(ook via testscene werkt het nog)
maar als 1 grote movie, dan stopt flash ermee :frowning:
Iemand een tip/tutorial om dit time based te doen, of een andere oplossing.

Ik weet niet of Flash wel bedoeld is voor zulke gigantische movies...

ja misschien is het een probleem, daarom wil ik het proberen time based te programmeren ipv framebased. Toch maar director denk ik :(