Flash vraagjes

Ik wil foto viewer maken in flash. Maar daarbij heb ik wat vraagjes. Ik heb trouwens nog nergens een GOEDE .fla gevonden als voorbeeld. Maargoed. Hoe kan ik in actionscript in flash een map aanwijzen waar allemaal fotos staan, zoals 01.jpg, 02.jpg, 03,jpg en die laten openen tot de laatste image?

En hoe kan ik daar een preloader aan koppelen, die 100% aangeeft als alle images uit die map geladen zijn?

En hoe kan ik in flash een timer gebruiken om bijv. iedere 3 sec. een ander plaatje te showen, dus geen timeline die rete lang is, nee gewoon in actionscript.

Dankjulliewel :slight_smile:

Ik kan je helaas niet helpen, maar hier is een site waar veel Flash Components op staan, er zal dus vast wel eentje bijzitten die voor jou geschikt is. Veel succes alvast!

http://www.flashcomponents.net/

Ok, ik heb wel wat gevonden maar het is niet wat ik zoek, en ik wil graag mijn eigen versie maken. Maar hoe krijg ik het dan voor mekaar dit zonder xml te doen? Ik denk niet dat dat veel moeilijker is? Want ik wil dus gewoon een map hebben, en dat als ik daar foto´s in pleur en vervolgens de .swf open hij alle images laat zien die er in die map zitten, dus als het er 10 zijn, laat ie er 10 zien, en als het er 3 zijn laat ie er 3 zien, enz. En dan zonder xml, anders moet ik telkens aan de xml frunniken om de slideshow te bekijken.

Je kan toch gewoon een movie openen in je hoofdpagina. En voor in de movie die je opent een preloader zetten. Of zoek je dat niet

Weet iemand of het mogelijk is om met actionscript een map te bekijken op inhoud, zodat je kunt weergeven hoeveel bestanden er bijv. inzitten? Of hoe je die bestanden die je in die map hebt kunt tonen in een movieclip als het alleen maar plaatjes zijn?

:?

met flash alleen is het niet mogelijk om de inhoud van een map uit te lezen, je zal met bv php een scriptje moeten maken (php kan wel directory's listen) wat ervoor zorgt dat je in flash de jpg's kan inlezen in een array en op die manier de plaatjes tonen.

Extern txt bestand laten inladen met het aantal, hoef je niet in xml of in je fla te frunneken. aantal=3

Ik heb veel gehad aan [url=http://www.flashfocus.nl]Flashfocus [/url]. Daar staat aardig wat over Actionscripting. Er zal nooit een script bij staan die volledig voldoet aan jouw wensen, omdat die gasten maken een basis om dat te leren. Door het actionscript goed te lezen en daarbij kijkend naar je lagen (frames) kan je het script beter begrijpen en dan weet je wel wanneer je iets waar moet zetten.

Suc6

Heb nu nog 1 klein vraagje. Heb het dus toch met XML gedaan. Maar nu heb ik dus lama zeggen iets van 100 foto´s in een mappie. En als de flashmovie start zou ik graag willen dat ie alle 100 foto´s preload, is dit mogelijk en zo ja hoe?

En hoe kan ik bijv. aangeven hoeveel foto´s er zijn als ik de xml check?

Thx