flash website in Google

Hoe zorg ik ervoor dat een site welke in Flash gebouwd is, een beetje normale ranking krijgt? Normaalgesproken ging dat vroeger altijd met metatags, maar aangezien Google daar niet meer aan doet en de tekst doorspeurt op zoek naar woorden gaat dat met een Flash website een beetje lastig, immers de tekst zit in de swf geëmbed. Hoe doen jullie dit?

Om een flash site goed te laten indexeren zul je al je tekst in een html of .txt document moeten schrijven en deze uit laten lezen door je .swf Dit is ook een stuk gemakkelijker om de site te onderhouden. Het kan ook dmv databases, maar die worden minder goed geindexeerd door o.a. google.

Roel

mja.. het gaat er meer om dat bestaande websites (lees: reeds gemaakte .swf's) nu helemaal niet meer voorkomen in Google en het een beetje overdreven is om alle tekstcontent daaruit te gaan aanpassen naar de maatstaven van vandaag. Het kan toch niet zomaar dat Google enkel de naam van het swfje en de html waarin het in geembed is doorzoekt en indexeert?

Probeer dit forum eens:

http://www.actionscripts.org/forums/index.php3?

Flash is niet bedoeld om zoekbare content weer te geven, maar om interactieve content weer te geven (wat een element van zoekbare content kan zijn): Bijv een website over biochemie waar een flashapplicatie in zit waarmee je op bepaalde kenmerken een molecuulstructuur kan zoeken (ik kan de link niet meer vinden, maar het was het mooiste voorbeeld dat ik ooit in flash gezien heb).

Dus als je hoog in de Google ranks wilt staan: geen flash site maken :slight_smile:

je kan ook een index.html pagina maken met daarin alle gebruikte tekst en links en in de metatags van die pagina een redirect zetten naar je flashsite/pagina, bezoeker merkt daar niets van en google vindt een geldige index pagina.

das een goeie ja 8) !

[quote:8db9227d3b="XXX"]je kan ook een index.html pagina maken met daarin alle gebruikte tekst en links en in de metatags van die pagina een redirect zetten naar je flashsite/pagina, bezoeker merkt daar niets van en google vindt een geldige index pagina.[/quote:8db9227d3b]

Zo doen wij het ook met onze sites, en zoek maar eens op “confituur” in google :slight_smile:

We staan op de eerste plaats :wink:

Of je zet je flash site op de indx.html En daaronder alle html content tussen een div.

<embed src=“jeFlashMovie.swf”></embed>
<div class=“visibilaty:hidden”>
GANS DE HTML
</div>

En niemand die iets merkt !

[quote:96719217fd="wout"]Zo doen wij het ook met onze sites, en zoek maar eens op "confituur" in google :)

We staan op de eerste plaats :wink:[/quote:96719217fd]

leuke site!

ik doe het allebei :)

[quote:6ede3cc8fb="Ja Rune"]leuke site![/quote:6ede3cc8fb]

Merci…

Goede suggestie Konijn, zo hebben ook mensen die geen css ondersteunen (en dus waarschijnlijk geen Flash), ook een 'website'!

[quote:09895db5f0="konijn"]Of je zet je flash site op de indx.html En daaronder alle html content tussen een div. En niemand die iets merkt ![/quote:09895db5f0] Zeer schrander.

@Webj, wat bedoel je met mensen die geen css ondersteunen, oudere computers (windhoos 95 ofzo)? Ik begrijp het niet ?? of bedoel je gewoon geen flash ondersteunen.

@ Wout: mooie site maar er staat volgens mij een foutje op je site.

De tijdlijn met projecten heeft als meest recente maand: April '03. :?

Dit is een reden waarom er een groep mensen is die het afraden om een 'alleen Flash'-site te maken. Hetzelfde geldt overigens voor de gebruiker die met de zoekfunctie van zijn/haar browser tekst op zo'n pagina wil vinden. Flash is wat dat betreft weinig gebruikersvriendelijk...

Daar heb je wel gelijk in Aglaea, maar je moet het gewoon gebruiken als je dat wilt. Dat is gewoon de ontwikkeling die je ziet, aangezien het internet nog helemaal niet oud is krijg je al dat soort dingen. Zolang het allemaal nog oké is zou ik zeggen; gebruik wat je wilt. (liever XHTML dan gewoon HTML, maargoed..)

goed topic!

Ik zit met hetzelfde probleem. Enkele maanden geleden heb ik een website online gezet. De website is in Flash opgemaakt.
Ik zette in de index.html enkele zoekwoorden in de vorm van een Metatag.

Maar naarmate de maanden verstreken kreeg ik nul op rekest als ik zoekwoorden intikte waarvan ik wist dat ze als zoekwoord waren opgegeven.
Nu ik zie dat Google niet meer naar metatags speurt snap ik waarom.

Dus heb ik alle zoekwoorden in een laag gezet op de index.html en deze op ‘hidden’ gezet. Is dit wat Konijn bedoelt? (Ik ben -nog- CSS leek).
De woorden staan wel in de code… maar dan snap ik nog niet waarom de metatags niet gepakt worden. deze staan ook in de code.
:?

Nog een vraagje mbt dit onderwerp:

Bij sommige zoekmachines is er een mogelijkheid een site aan te melden.
Maar de ‘bots’ nemen sites toch op in hun database? Of is het zo dat als je een site aanmeldt dat je dan voorang krijgt?

Flash moet je gewoon niet doen als je veel dynamische pagina's hebt en afhankelijk bent van zoekmachines. Het is inderdaad zo dat Google wel sinds kort wat tekst uit Flash-bestanden kan lezen, maar echt efficiënt is het nog niet. Voor een site als MacOSX.nl zou het een ramp worden.

[quote:e5e145569c="wout"] Zo doen wij het ook met onze sites, en zoek maar eens op "confituur" in google :) We staan op de eerste plaats :wink:[/quote:e5e145569c]

wat heb je er allemaal in staan als ik vragen mag?