Flashprogramma op Apple?

Hoi,

ik zoek nu al weken voor een (gratis) programma voor op Mac OS X Jaguar waarmee je een flashfilmpje kan maken. Hoeft geen mooi, nieuw en makkelijk programma te zijn.

Bij google kon ik vrijwel niks vinden en van wat ik kon vinde was of alleen maar een trial of niet voor de mac.

Bij Voorbaat Dank.

Met Vriendelijke Groeten:
(Timo)TijhofGraphics

zoek eens op "Versiontracker.com" op "Flash"

Buiten Flash zelf is er weinig te vinden op dat gebied. Je kan online soms wel eens dingetjes tegen die flash-buttons genereren. Maar de butons die je daarmee maakt zijn zonder uitzondering allemaal spuug- en spuuglelijk.

Als je met Flash wil werken maak je je Flash zelf eigen. Dat is de enige remedie. Athans als je serieus ermee aan de slag wil. Zo niet dan besteed je het uit.

[quote:1a62144631="Rickje"]zoek eens op "Versiontracker.com" op "Flash"[/quote:1a62144631] Ik had dat nog niet geprobeerd omdat VersionTracker vaak weinig voor mijn Systeem heeft. Maar als ij het zegt. Ik zal ff kijken

oow, Shit, ik las je vraag verkeerd kom ik achter... :P las niet goed dat je een programma zoekt om zelf flash te maken... naja.. misschien staat er zowieso nog wat tussen op versiontracker.com :wink:

Misschien de 30 dagen try out van Flash? Moet je snel zijn, maar als het voor één filmpje is o.i.d?

Als je Keynote hebt kan je een presentatie exporteren naar Flash. 't Hangt er allemaal vanaf wat je wil bereiken natuurlijk. Met Freehand kan je ook Flash animaties exporteren (weet niet meer precies hoe maar 't is gebaseerd op de layers in je document). Illustrator exporteert ook naar (statische) Flashbestanden. En er zijn er waarschijnlijk nog wel wat andere. Alle bovenvermelde apps zijn natuurlijk niet gratis.

@Rickje: Op versiontracker heb ik niks kunnen vinden

@Fontaholic: Nee, ik wil het programma langer gebruiken dan 30 dagen…

@Buckshotdelafunk: Wat is Keynote? Ik wil flashfilmpjes maken die ik kan uploaden naar het internet, en het creëren op de Mac doen met Mac OS 10.2.x
Illistrator heb ik, maar daar kan ik zeker geen bewegende flashfilmpjes meemaken?

Ben je student? Ik zit op de HKU en kan Studio 8 voor 20 euro aanschaffen!

[quote:8555d92f97="Fontaholic"]Ben je student? Ik zit op de HKU en kan Studio 8 voor 20 euro aanschaffen![/quote:8555d92f97] helaas... 'k ben geen student.