"flaws" in Safari RSS

Ik zit sinds gisteren ook op Tiger (feestje! :D ) en ik wil nu ook wel Safari RSS gebruiken, want die RSS functie vind ik best wel leuk.

Nu zijn er een aantal fouten waarvan ik niet weet hoe ze te fixen. Misschien weten jullie het?

• Windows Media Video streamen in Safari wil maar niet lukken. Firefox opent dan netjes Windows Media Player, maar Safari blijft Quicktime openen, om dan een mooi vraagteken te zien. Ik heb WMV components van Flip4mac gedownload maar dat verhelpt niets.

Als jullie het es willen testen: ik probeerde een filmpje te bekijken van de Vlaamse Star Academy (gelieve niet te lachen :wink: ) Op www.staracademy.be staan onder video’s een hele hoop clipjes die ik in Safari dus niet geopend krijg.

• Gmail: om een of andere reden zie ik in Safari géén opmaakbalk wanneer ik een mail wil opstellen (die knopjes van vet, cursief, etc…), in Firefox wel. Wat doen we hieraan?

Als dit zou opgelost raken is het byebye Firefox en hello Safari :smiley:

ik kan die filmpjes van staracademy gewoon zien in wmp. duz.. is safari wel up to date bij jou?

[quote:05ac4abf41="kak-tus"]ik kan die filmpjes van staracademy gewoon zien in wmp. duz.. is safari wel up to date bij jou?[/quote:05ac4abf41]

Er is nog geen recentere safari dan de safari die bij tiger geleverd wordt. Dus daaraan zal het niet liggen.

Over gmail, dat weet ik niet zeker, heb het zelf nog niet getest, maar niet alle htmleditors (die toolbars) zijn volledig cross-browser compatibel, waardoor firefox het allicht wel goed doet itt firefox.

Daar is weinig aan te doen, die wmp filmpjes zouden prima moeten afspelen.

Tja ik ga er ook wel van uit dat de Tiger Safari de nieuwste is... Is er een manier om in te stellen dat Safari Windows Media Player moet gebruiken ipv Quicktime voor het streamen van WMV's?

Dat van de edit-bar in Gmail vind ik echt wel lastig… Daar mocht Google toch wel wat meer aandacht aan besteden imo…

Ketsjap, ik begrijp dat dat lastig is, zou ik ook zo vinden. Al importeer ik gewoon mijn gmail in Mail. Gewoon een popaccount aanmaken, niets gaat sneller dan dat :-)

[quote:0521ffd116="klaus"]Ketsjap, ik begrijp dat dat lastig is, zou ik ook zo vinden. Al importeer ik gewoon mijn gmail in Mail. Gewoon een popaccount aanmaken, niets gaat sneller dan dat :-)[/quote:0521ffd116]

Ja, dat heb ik een tijdje geleden gedaan, maar het lastige is dat Gmail (nog) geen IMAP ondersteunt en dus enkel de inbox downloadt, en niet de andere mappen.

Verder heb ik gemerkt dat wanneer ik mails opmaak in Mail en verzend met gmail, de opmaak verloren gaat bij het verzenden. Als ik in Mail een mooie, kleurrijke mail verzond via gmail, kwam die steeds weer als een grauwe, zwart-wit stukje tekst aan bij de bestemmeling :?

Mijn probleem van Safari RSS is dat soms oude macosx.nl artikelen als nieuw worden aangeduidt. Vervelend.